چشم هایت را روبروی چشمان من بیاور. می خواهم ببینمت

چند روز پیش دوستی افشا کرد که دوست دارد آدم ها را سر کار بگذارد. گفت طرف را به خودش علاقمند می کند و بعد هم ایگنورش می کند.

جواب ساده اش این است که خب مگه مریضی اینکارو بکنی؟

جواب پیچیده اش این است که این در بلند مدت برای تو چه می آورد؟ آیا به دنبال سرکار گذاری و ارضای موقتی حس قدرت هستی یا یک رابطه ی سالم و دو طرفه می خواهی. رابطه ای که به آلمانی به آن می گویند auf Augen höhe. ترجمه ی لغوی اش می شود اینکه چشم ها در یک سطح باشند و ترجمه ی غیر لغوی اش می شود نه خودت را خیلی پایین تر از طرف مقابلت ببینی ( چشم های تو پایین تر از چشم های او خواهد بود) و نه خودت را بالاتر ببینی (چشم های تو بالاتر خواهد بود).

این خیلی اصطلاح قشنگی است که آلمانی ها دارند. یکبار در کتابی در مورد body language می خواندم که وقتی به زوج های مشکل دار نگاه می کنی میبینی اغلب مشکل از آنجا شروع می شود که یکی خودش را بالاتر از دیگری می بیند و بعد شرح داده بود که وقتی همچین حس برتری ای داریم حالت لبمان را ناخودآگاه به چه صورت می کنیم. از آن به بعد این شد برای من آلارم خطر. هروقت لبم را آنطور می کرم یا خودم را به طور قابل توجهی برتر می دیدم می دانستم که دارم در واقع می بازم، هر چند به طور موقت پیروز بودم.

برگردیم به بحث اولمان. که این طور بازی ها نتیجه اش از دست دادن آدم هایی است که شاید می توانستند دوستی خوب یا پارتنری مناسب باشند. چون شما می توانید تا یک زمانی آدم ها را foolکنید و فریب بدهید. وقتی کسی فهمید که هدف شما بازی است: علاقمند کردن و بعد پس زدن، اگر کمی عقل داشته باشد کنار می کشد و شما می مانید و حوضتان!

همچین بازی ای را هفته ی پیش کسی با من کرد و صد البته که من گفتم خدافظ! اول به من برخورد و بعد گفتم اصلا همچین کسی ارزشش را ندارد. و این دقیقا همان فکری است که در مورد هریک از ما خواهد شد اگر دست به این بازی غیر انسانی بزنیم.

چشم هایت را روبروی چشم های من بیاور. هم دیگر را بهتر می بینیم.

 

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

