در ستایش امنیتی که ایتالیایی به من می دهد!

هر زمان یک زبانی به من احساس امنیت می دهد. در حال حاضر وقتی ایتالیایی حرف می زنم می توانم بروم‌در غار خودم. شاید هم جزیره ام. با این زبان در مورد چیزهایی حرف می زنم که در حالت عادی کمی اذیت کننده می توانند باشند. انگار بازی ای که با زبان می کنم مرهمی می شود بر درد و حسی که می کنم در هنگام صحبت کردن در مورد درد تبدیل می شود به حس تعریف کردن یک کمدی. شاید هم یک کمدی دارک. ولی مهم این است که کمدی است.

وقتی به زبان دیگری سخن می گوییم‌اجازه پیدا می کنیم با بازی با لغت ها از آن ها تعبیری داشته باشیم غیر از آنچه هستند. کمی شبیه این است که می دانیم واقعا داریم در مورد یک موضوعی حرف می زنیم اما در عین حال چون کلمات از زبان مادری نمی آیند در عین حال حس می کنیم در مورد آن حرف نمی زنیم.

به همین دلیل باور دارم آدم ها وقتی به زبانی غیر از زبان مادری شان صحبت میکنند راحت تر به نقطه های تاریک وجودشان اعتراف می کنند. چون حس می کنند واقعا آن کلمات را بیان نمی کنند.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای در ستایش امنیتی که ایتالیایی به من می دهد!

  1. aminyousofi :گفت

    کاملا صحیحه… وقتی به زبان جدید صحبت میکنید قید و بند های فکری که همراه زبان مادری در شخصیت نهادینه شده ضعیف میشه

پاسخی بگذارید

