سفرنامه ی Trento قسمت اول

۲۴مارچ ۲۰۱۶

ما کلا مرض داریم! بلیط اتوبوس گرفتیم برای ساعت ۵ صبح. آخر کدام آدمی ۴ صبح از خواب بیدار می شود که ۵ صبح سوار اتوبوط شود که ۵ ساعت توی راه باشد؟

همچین کاری را الف و میم هم کردند دفعه ی پیش که آمدند مونیخ که ما را ببینند. الف زحمت کشیده بود برای برگشت بلیط ساعت ۵ صبح را خریده بود. شب قبلش رفتیم رستوران چینی all you can eat و تا جایی که دچار خفگی شدیم خوردیم و ساعت ۱۱ شب آمدیم خانه. میم ا آلارم موبایل را گذاشت برای ساعت۳:۳۰ و دراز به دراز به دراز افتاد توی تخت خوابید و من و الف تازه نشستیم در تاریکی به درد و دل و نگاه کردن به نقاشی های من و به نظر خودمان خواستیم که دو کلمه حرف حساب بزنیم! ساعت از ۲ گذشته بود که بالاخره رضایت دادیم بخوابیم و الف هم آلارم موبایل خودش را گذاشت و من هم گفتم تا سه نشه بازی نشه ولی آلارم نذاشتم و خوابیدم و ساعت ۴:۲۰ یکهو میم جیغ زد و ما همه پریدیم و فقط کتمان را پوشیدیم و از خانه عین بدبخت ها چمدان به دست دویدیم بیرون. شانسمان زده بود که بلیط مترویی که شب قبلش برای رفتن به رستوان خریده بودیم تا ۶ صبح روز بعدش اعتبار داشت و سوار مترو که شدیم توی آن کله نصفه شب دو تا مامور قطار آمدند که بلیطمان را چک کنند و ما بلیط داشتیم. بعد بالاخره به ترمینال اتوبوس ها رسیدیم و الف عین اسبی که رم کرده باشد داشت همین طور توی ترمینال می دوید بدون این که بداند اتوبوس کجاست! منم داد زدم بابا رو این تابلو زده اتوبوس کجا واستاده و شانسمان زد ۵ دقیقه مانده به ۵ جلوی در اتوبوس بودیم و به سلامت الف و میم را راهی شهر مقدس محل زندگی شان کردیم. این بود که گفتیم ما غلط بکنیم همچین غلطی دوباره بکنیم و این بار که الف آمد پیش ما مثل آدم برای برگشت بلیط ساعت ۱ بعد از ظهر را گرفت که همه مان مثل آدم تا صبح بخوابیم و الف مثل آدم صبح برود چمدان ببندد و سیصد تا شکلات Sport از مغازه ی زیر خانه ی ما بخرد و نان پنیر برای خودش درست کند و چیپس و قرص ویتامین بخرد و بعد هم مثل آدم از ما خداحافظی کند و برود!

در هفته ی اخیر بنده سرما خورده بودم و اصلا  به سرمان زد که کلا کنسل کنیم ولی بعد گفتیم برویم و من شب قبلش تا صبح خواب دیدم که خوابمان برده و از اتوبوس جامانده ایم!

ساعت ۵ سوار Felix bus شدیم و به سمت شهر Trento در ایتالیا روان شدیم. ساعت ۱۰ بود که به Trento رسیدیم. تصمیم گرفتیم پیاده به سمت خانه ای که اجاره کرده بودیم روان شدیم. در مسیر از یک آقای نسبتا پیری اسم خیابان را پرسیدیم و او هم گفت من آنجا زندگی می کنم! سوار ماشین من شوید می برمتان! ما هم خوشحال شدیم. کسی که خانه را به ما اجاره داده بود در آدرس نوشته بود خانه ی قرمز (casa rossa) شماره  پلاک  ۵۴. ولی ما در آن کوچه شماره ی ۵۴ پیدا نمی کردیم و خانه ها همه رنگ و وارنگ بودند. قرمز روشن قرمز تیره قرمز معمولی! خلاصه میم سه دور به صابخونه زنگ زد که خانه را پیدا نمی کنیم و صابخونه هم هی از آن طرف خط تاکید کرد casa rossa !casa rossa! تا جایی که می خواستم casa rossa را بزنم توی سرش! و بالاخره صابخونه از جای گرم و نرمش بیرون آمد و معلوم شد شماره پلاک را اشتباه برایمان نوشته!

ما از سایت airbnb یک اتاق در جناب Casa rossa اجاره کرده بودیم. دختر و پسر جوانی که خانه را اجاره داده بودند خودشان در یک اتاق بودند و ما در اتاقی دیگر. وارد خانه که شدیم یکی دو جمله ای با دختر صحبت کردیم و وسایلمان را در اتاق گذاشتیم و جایتان خالی من نیم ساعتی روی تخت یک خواب جانانانه ای کردم. در همین حوالی هم گپ و گفتی از طریق اسکایپ با محل کارم داشتم چون عین ابله مرخصی نگرفته بودم به امید اینکه وقت می کنم وسط هالیدی کار هم بکنم!

درکوچه پس کوچه های Trento

در عکس بالا کوچه ای را می بینید که به کوچه ی ما منتهی می شد. ما کمی تا قسمتی در کوهپایه بودیم و ارتفاعمان از ارتفاع شهر بالاتر بود. وقتی از این کوچه پایین می رفتید به قلعه ی شهر (Castello del Buonconsiglio) می رسیدید.

قلعه شهر Trento به نام Castello del Buonconsiglio

در اینجا عکسی از اینترنت می بینید که قلعه را از سمت دیگر نشان می دهد.

قلعه شهر Trento به نام Castello del Buonconsiglio (عکس از اینترنت)

بعد به سمت مرکز شهر به راه افتادیم و تصمیم گرفتیم با اتوبوس به Garda see برویم. جایتان اصلا خالی نبود. یک ساعت و نیم توی راه بودیم و من که از تکان تکان خوردن اتوبوس حالت سبز بهم دست می دهد همچین به طرز مبسوطی مردم تا برسیم! ساعت ۴ بالاخره به شهر Riva del Garda در شمال دریاچه ی Garda رسیدیم.

برای اینکه کمی حس کنید کجا به کجا شد و کی کجا رفت و کجا کجاست در اینجا نقشه را می بینید. ضربدر سیاه جنوب آلمان منطقه ی گارمیش است جایی است که در مورد اسکی و در مورد سفر یک روزه از گارمیش به Mittenwald نوشته بودم. از مرز آلمان و اتریش که رد می شوید Innsbruck را می بینید و کمی که باز هم پایین ببیایید به ایتالیا می رسید. ضربدر سبز Brixen است که اینجا در موردش نوشته ام و ضربدر قهوه ای Bozen است همان جایی که مرد ۵۰۰۰ ساله در آن نگهداری می شد. ضربدر بنفش Trento است جایی که الان در آن اقامت داریم و ضربدر آبی دریاچه ی Garda است که الان به آن آمده ایم. ضربدر قرمز میلان است که حتما آن را می شناسید و در سمت راست هم ونیز را می بینید! پیدا کردن ونیز به عهده ی خواننده است‌‌!

نقشه ی قسمت جنوبی آلمان‌ غرب اتریش و شمال ایتالیا

دریاچه ی Garda بزرگترین دریاچه ی ایتالیا است. این دریاچه یکی از نقاط محبوب برای گذراندن تعطیلات است و وقتی در کنار آن هستید اغلب صدای آلمانی ها را می شنوید. چرا که آلمانی که به ورزش های خفن علاقه دارند و قسمت شمالی این دریاچه توسط کوهها احاطه شده اند و امکان سنگنوردی وجود دارد و داخل همین کوه ها تونل هایی وجود دارد که توریست ها در داخل آن دوچرخه سواری می کنند و امکان قایق رانی و خلاصه به نوعی بهشت ورزشکارهاست اینجا.این دریاچه در اواخر عصر یخی و از آب شدن کوه های یخ به وجود آمده.

در این دریاچه چندین جزیره ی کوچک و  ۵ جزیره ی اصلی وجود دارند. جزیره ای در جنوب دریاچه واقع شده Isola dei Conigli نام دارد به معنای جزیره ی خرگوش ها.

هوای متعادل این منطقه به گیاهان مدیترانه ای از جمله درختان لیمو و زیتون امکان رشد می دهد.

در اینجا عکسهایی از شهر Riva del Garda در شمال دریاچه ی Garda را می بینید. اکثر خانه ها نوسازی نشده بودند تا احساس قدیمی بودن در شهر بماند. در عکس زیر به عنوان مثال پنجره هایی را می بینید که در این ناحیه زیاد استفاده می شوند. به علت آب و هوای خاص این منطقه می توان حتی درخت های نخل را دید که ما را به یاد بارسلونا می انداخت که پر از درخت های نخل بود.

شهر Riva del Garda در شمال دریاچه ی Garda

بعد فهمیدیم که در همین زمان در دریاچه مسابقه ی قایق رانی برای قایق های تک نفر بزگرارمی شود و قرار است رکورد گینس ثبت شود. دریاچه پر از قایق های سفید بود که به سمت ساحل باز می گشتند.

رکورد گینس برای بزرگترین مسابقه ی قایق های تک نفره دردریاچه ی Gardasee در شمال ایتالیا

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.