سفرنامه ی Schwarz wald روز دوم

امروز کمی مانده به ۷ صبح من و چند تا از دختر ها بیدار بودیم. سریع لباس پوشیدیم و برای صبحانه روان شدیم. بعد از صبحانه از هاستل نقشه ی آن منطقه را خریدم. هاستل به من توصیه کرد که به دریاچه ی Feldsee برویم. سرپرست گروه گفت برنامه ای برای کوهنوردی امروز نریخته و می خواهد دو سه ساعتی بچه ها را کنار دریاچه ی کنار هاستل ببرد. او حتی متعجب بود چرا ۵ یورو پول نقشه داده ام! بعدا معلوم شد ۵ یورو ارزشش را داشت چرا که در نقشه مسیر های کوهنوردی از مسیرهای ماشین ها مشخص شده بود و پیدا کردن راه آسان بود. من به بچه ها گفتم تصمیم من برای رفتن به Feld see است و هر کس دوست دارد می تواند همراه من شود. در نهایت تعجب من ۱۳ نفر گفتند با من می آیند که موجب خوشحالی شد. در نقشه ی زیر ضربدر قرمز موقعیت آغازی ما در هاستل را نشان می دهد و ضربدر صورتی مقصد اولیه ما یعنی دریاچه ی Feldsee است. در کنار Feldsee کوه Feldberg را می بینید که با ضربدر نارنجی نشان داده شده است.

Feldsee و موقعیت آن نسبت به Titisee

بعد از اینکه مدتی کنار خیابان راه رفتیم از روی نقشه دیدیم می توانیم به مسیری که در داخل جنگل است وارد شویم. در ادامه بخشی از تصاویر را می بینید.   دشت های پهناور که با چمن های زرد رنگ پوشیده بودند و جنگل های کاج بی انتها که به رنگ سبز تیره رنگ بودند همه جا به چشم می خوردند.

جنگل سیاه Schwarz wald

بعد از چندین ساعت پیاده روی بالاخره به دریاچه ی Feld see رسیدیم. این دریاچه که فرم کاملا گردی دارد از کوه های یخی مربوط به آخرین عصر یخ شکل گرفته است. شنا کردن در این دریاچه ممنوع است چرا که گیاه آبی ای به نام Isoetes echinospora در عمق یک تا دو متری این دریاچه می روید و در تمام آلمان فقط در این دریاچه و دریاچه ی Titisee یافت می شود. در اطراف Feldsee منطقه جنگلی حفاظت شده است و امکان رشد طبیعی درخت ها در آن وجود دارد. گیاهان نادری نیز در این منطقه می رویند.

دریاچه ی Feldsee

در عکس های زیر Isoetes echinospora را می بینید که در عمق یک تا دو متری دریاچه یافت می شود (عکس از اینترنت)

Isoetes echinospora

بعد از اینکه کمی کنار دریاچه استراحت کردیم و چیزی خوردیم به بچه ها گفتم ۱ ساعت و نیم دیگر پیاده روی می کنیم اگر به قله Feldberg رسیدیم که هیچ و گرنه بدون اهمیت به اینکه کجا هستیم به سمت ایستگاه اتوبوس راهی می شویم تا به تاریکی شب نخوریم. از روی پل کوچکی عبور کردیم و در در مسیر باریکی شروع به بالا رفتن از کوه کردیم. بعد از نیم ساعت به محوطه ی بزرگی رسیدیم که پر از خانواده ها بود و موسیقی پخش می شد و مردم نوشیدنی می خوردند. Feldberg با ارتفاع 1,493 بلند ترین قله ی این استان است.

سراسر کوه با علف های زرد رنگ پوشیده شده بود. بخش هایی از کوه با برف مصنوعی پر شده بود. ما برف ندیده ها هم عین وحشی ها حمله کردیم به سمت همان برف مصنوعی و شروع کردیم همدیگر را برف باران کردن. در یکی از این حرکات اکیل روی برف ها دراز کشید و من و ژان لی هر کدام یکی از پاهایش را کشیدیم روی برف. از تلویزیون هم آمده بودند فیلم برداری و فیلم ما دیوانه ها را هم گرفتند تا در تلویزیون ملی پخش کنند.

Feldberg

مردم با تله سیژ از کوه بالا می رفتند ولی ما نمی خواستیم پول مفت بدهیم و در نتیجه از پاهایمان استفاده کردیم و به دومین قله ی Feldberg رسیدیم. آن بالا ستون سنگی بزرگی به نام Bismark memorial به ارتفاع ۸ متر بود که تصاویر آن را در اینجا می بینید. از این جا نه تنها می توان جنگل های بی انتهای کاج را دید بلکه زیباترین چیزی که در مورد این نقطه وجود دارد این است که بخشی از رشته کوه آلپ را می بینید. واقعا زیبا و بی انتهاست چون هر چه چشم می چرخانید کوه ها را می بینید.

Bismark memorial

و بعد یک نقطه ی پانورامیک مناسب را انتخاب کردیم تا ساعت ۵ غروب خورشید را ببینیم. قابل باور نیست ولی عکس زیر با موبایل معمولی من انداخته شده. دو عکس دیگر هم اکیل و یکی دیگر بچه ها را نشان می دهد.

Sunset in Feldberg

دریاچه ی Feldsee از بالای کوه Feldberg

بعد از دیدن غروب خورشید از کوه پایین آمدیم و به ایستگاه اتوبوس رفتیم که در دامنه ی کوه واقع شده بود. ساعت ۵ و نیم اتوبوس آمد و وقتی خواستم از راننده بلیط بخرم گفت اینجا نمی شود بلیط خرید. احتمالا چون جمعیت خیلی زیاد بود حوصله نداشت اتوبوس را نگه دارد و دانه دانه به ملت بلیط بفروشد. ما هم مجانی برگشتیم هاستل.

بعد از مراسم شوربخش دوش و شام کمی بحث کردیم که روز بعد به کجا برویم. جروم و فریکی تصمیم گرفته به دریاچه ی Schluchsee بروند و ما هم تصمیم گرفتیم به Todtnau برویم و آبشارهای آن منطقه را ببینیم. در عکس زیر ما مثلا داریم روی نقشه تصمیم می گیریم کجا برویم!

تصمیم گیری برای کوه نوردی روز دوم در جنگل سیاه

تصمیم گیری برای کوه نوردی روز دوم در جنگل سیاه!

بعد از تصمیم گیری مجددا همگی دور آتش جمع شدیم تا شبی دیگر کنار هم باشیم.

این نوشته در سفرنامه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.