و پگاه شعر می خواند

تعدادی از شعرهایم را خوانده ام. می توانید از این جا دانلود کنید و گوش کنید. امیدوارم که دوست داشته باشید. موسیقی متن از آثار Clint Mansell است.

افسوس

شمعی که خاموش شد

پرنده ای که از قفس پرید

خانه ای که ویران شد

قلبی که شکست

………

هرگز نخواهی توانست

آنچه تباه شده را

به تمامی بازیابی:

پرنده ای که پرید

دیگر پریده است.

……………………………………………………………………….

ترانه ای برای تو

اگر سنگ شوم روزی

آنقدر سنگ

که قلبی برایم نماند:

قلب انسان های دیگر را

با زمختی وجودم بخراشم

آنقدر سنگ

که از من زندان بسازند:

در میانم روح انسان را به اسارت کشند

که اسلحه ای شوم:

غرق در سرخی خون انسانی دیگر

.

اگر سنگ شوم روزی

آنقدر سنگ

که همه را سنگ بخواهم

که بخواهم انسان را از انسان بگیرم

که در هم شکنم

هر آنکه بخواهد مرا در هم شکند

که از وجودم،

دیوارهایی بسازم

که نه فکر از آن به برون گریزد

نه سخن

نه نگاه

نه نفس

نه احساس

.

آن روز دیواری خواهم ساخت

از بدنم

برای خودم

خود را به تمامی در آن محصور می کنم

چنان محصور

که نه از باران توان گریزم باشد

و نه از باد

و نه از آفتاب

تا من را بشویند

فرسوده سازند

پاک کنند

نقش نام مرا از دل زمین ببرند

آن روز

روز خوبی خواهد بود

……………………………………………………………………..

شب می شود بیدار باش

آنگاه که شب دام می افکند

حیله به کار می بندد

خورشید می افروزد

تا خود را به صبح بدل نماید

آن هنگام که نغمه می خواند

شیرین

تا در خواب شوید:

خنجر به قلب شما فرود آورد

آن هنگام که شراب مرگ می ریزد

جام در جام

و با جام های لبریز به رقص می آردتان

از شادی

آن هنگام که شب می خندد

دام می افکند

حیله به کار می بندد

بیدار بمانید

ننوشید

نرقصید

صبح نزدیک است:

برای آنکه* شب را به سر آورد

*: آنکه: آن کس که

…………………………………………………………………

از رنجی که می بریم

گاه باید

رنج هایی که دیگران کشیده اند را بکشی

نه به تمامی

که روح هیچ انسانی توانش را ندارد

تنها چشیدن طعمی  کفایت می کند

برای آنکه بدانی

بر دیگران چه رفته است

…..

اینکه بگویی می دانم

و داد سخن دهی از رنجی که نبرده ای

دانستن نیست

که به تمسخر گرفتن رنج انسانی دیگر است

………

تنها آن زمان می دانی

که لباست پاره گردد

که خراشی بر روحت نمایان گردد

که زخمی بدنت را بیازارد

همچون نشان لیاقت

که نشان دهد

زمانی

در ستیز بوده ای

با رنجی که مشترک است

که دیگران نیز دیده اند

که دیگران نیز چشیده اند

تنها آن زمان

دستت را بالا بگیر و بگو

می فهمم.

………………………………………………………..

در ستایش انسان پاک

نغمه ای خواهم سرود

در ستایش انسان پاک

برای آنکه روحش را نمی فروشد

و برای آنکه روحش را بازپس می گیرد

که اولی بس شرافتمندانه

و دومی بس دشوار خواهد بود.

نغمه ای

که بستاید انسان را

آن هنگام که آزاده است

هرچند در بند

.

آن هنگام زنده است

هرچند غرق به خون

.

آن هنگام که جاودانه است

هرچند در خاک

.

آن هنگام که لب از سخن فرو بسته است

هرچند پر فریاد

.

آن هنگام که فریاد می زند

بی پاسخ

.

نغمه ای

در ستایش زیبایی های انسان پاک

آن هنگام که شعله بر می افروزد

نور می بخشد

راه می نماید

و امید می دهد

که هنوز می توان پاک بود

هرچند تاریکی بسیار دام ها فکنده است

…………………………………………………………………

عصیان

می ترسم از نگاه خودم ، حرف می زند
با مردمان کور از ایمان و اعتقاد
می ترسم از قلم که نویسد به دست خویش
حرف دلی که می تپد انگار بی قرار

گر بشکنم سکوت و کنم لب به نغمه باز
در گوشهای بسته ی این موشهای کور
این نغمه ها اثر نمی کند انگار ، کافی است
سعی و تلاش بیهوده از راه گفتگو

هر بار روح عاصی من داد می زند
بر من نگاه جهالت فکنده اند
از حلقه ای که لایق انسان کامل است
من را به قعر جهنم فکنده اند

اندیشه های روشنم انگار زنده اند
زندان چون بهشت مرا باز می کنند
انگار می برند مرا تا جهان نور
انگار می دمند در این روح خسته نور…

این نوشته در اشعار من ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

36 پاسخ برای و پگاه شعر می خواند

  1. Fokomul :گفت

    چه خوب بود شنیدنشون با صدای خودت!

  2. با موبايل نتونستم دانلود كنم، با لپ تاپ امتحان خواهم كرد

  3. مولود :گفت

    دانلود کردم…گوش دادم و لذت بردم….

    توی صدات صلابت موج میزنه…قبلا تصور داشتم که با یاد اینچنین باشی و صدات اینو تایید کرد….:)
    تنها صداست که میماند…

  4. Crow Lady :گفت

    صداتو تست کردم!خوب بود!اگه اومدم اونورا میام خونتون!!!!!!!!
    (دقت کردی من چه حاضر به مهمونیم به هر بهانه ای؟!!)

    بوووووووس

  5. مهسا :گفت

    صدات رو که شنیدم،به این فکر کردم که همیشه در ذهنم صدای گولدن یک همچین چیزی بود.
    دوست داشتم این کارت رو…و شعرهات هم قشنگن.مخصوصا در ستایش انسان پاک رو.

  6. مروارید :گفت

    خیلی پر احساس بود. مخصوصاً وقتی با صدای خودت شنیده می شه….من اون «ستایش انسان پاک» رو خیلی دوست داشتم. اشکم در اومد واقعاً!

    • من هم دقیقا وسط اون خودم گریه ام گرفت! یکی اون و یکی از رنجی که می بریم. می خواستم امروز دوباره ضبطش کنم چون صدای آهنگ تو این خیلی پایینه ولی دیدم اون حس ممکنه دوباره در نیاد.

  7. پگاه جان،

    از این پست اخیرت حسابی هیجان زده ام! به ناگاه با اسمت، صدایت، و اشعارت مواجه شدم! گوئی حجاب به یک باره از وبلاگت کنار رفت 🙂

  8. Allen G :گفت

    من نمیدونم چرا موفق به دانلود نمیشم! یعنی چیزی نیست که بتونم دانلود کنم! چرا؟ دیر رسیدم تموم شد؟

  9. مولود :گفت

    هرگز نخواهی توانست

    آنچه تباه شده را

    به تمامی بازیابی……

  10. بازتاب: کشفیات دل‌نشین – سه | صد در صد مصرف شخصی

  11. گیلدا :گفت

    باید صبر کنم،دارد دانلود می شود

  12. گیلدا :گفت

    صدایت صلابت دارد، تو آدم استواری هستی، این را صدایت می گوید.

  13. مه ناز :گفت

    چه خوبه که آدم صدای دوستای مجازیش رو بشنوه 🙂

  14. mitra azarm :گفت

    بسیار زیبا با صدایی که گرم وحقیقیست.از رنجی که می بریم، این شعرت را بیشتر
    دوست دارم. شعرهای آخری رو هم. امیدوارم که به هرچی دوست داری برسی. [?]

    *میترا آزرم*

    • میترای عزیزم. بسیار ممنون از محبتت. خیلی خوشحال شدم که دوست داشتی. من هم آن شعر را به طرز عجیبی خیلی خیلی دوست دارم. و به طور خاص آن تیکه اش را که
      اینکه بگویی می دانم
      و از رنجی داد سخن دهی که نبرده ای
      دانستن نیست
      که به تمسخر گرفتن رنج انسانی دیگر است.
      منم امیدوارم خودت و دختر نازنینت به همه ی آرزو هاتون برسید. بوس.

  15. Allen G :گفت

    اشعارت زیبا بودن و دوست داشتم، مرسی‌ از به اشتراک گذاشتنشون.
    شاید اگر قبلا فکر می‌کردم که برای پگاه یک صدا انتخاب کنم، صدات چیزی شبیه به همین بود، اولین بار بود که شخصیت یکنفر رو در قالب صداش میدیدم و عجیب تر اینکه اینقدر شبیه. اینقدر نزدیک و واقعی‌.

  16. mErsAd :گفت

    صداتُ دوست دارم، قشنگه.
    در ضمن تو واسه ما گلی هستی پگاه مگاه ما حالیمون نیست.

پاسخی بگذارید

