بچه؟ آره یا نه؟

یک سوال دارم.

اگر میخواهید بچه دار شوید دلیلتان چیست؟ چرا میخواهید بچه داشته باشید؟

و اگر نمی خواهید بچه داشته باشید دلیلش چیست؟

اگر بچه دارید چه چیزی را در مورد آن شگفت انگیز میابید یا آزاردهنده؟ چرا ممکن است به کسی توصیه کنید که حتما بچه دار شود یا بچه دار نشود؟

این پست را شما مینویسید.

این نوشته در مامان ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای بچه؟ آره یا نه؟

  1. مامان :گفت

    با توجه به موضوع وبلاگم، بســـــــیار زیاد داشتن بچه رو توصیه میکنم! یه تجربه عجیبیه که تا نچشی نمیفهمی! و به نظرم کسی که شرایطش رو داره حیفه که بمیره بدون اینکه این حس عجیب و شیرین رو بچشه!
    تصمیم بزرگیه، برای من هم بود. و مطمئنم که هیچ کس بدون شک ها و ترسهاش نیست! اما اگه از من میپرسی، خیلی می ارزه!

  2. میترا :گفت

    خسته نباشید .پست جدیدت از اون بحث هاست ها! حضرات ایرون هم خعلی ازین بحث ها خوششون میاد.چون کمبود جمعیت برای تشکیل ارتش قدس وغیره ناراحتشون کرده. حالا» به لهجه اصفهونی بخونید» نظری شخصیه بنده اینس که :
    من اصش خودم عاشقی بچه های کوچولو ام به عنوانی مادر بزرگ.ولی هیچ توصیه نی می کنم به جوونا که فوری بچه دارشن. چون اولا زندگی خرج دارد .ثانیا دخترام هزارتا آرزو دارن آ دلشون نی می خواد که این آرزوها ها رو به زبونم لال … بسپارند.بعدیم حالا اگر تو خارجند وکشورای خارجکی بهشون کومک خرجی وآ این چیزا دادآ ومرخصی زایمان طولانی مدت وهزارتا امتیاز دیگه.. خوب چرا بچه نیارن؟چی بهتر از بچه دارشدن ومزه مادری رو حس کردن؟
    ولی برای ایرونی های ساکن ایرون فعلن این کار زیاد خب نیست چو ن بچه هاشون ممکنه عقده ای بشن که چرا مارو تواین بدبختی به دنیا آوردین؟

  3. behcafe :گفت

    بچه خوبه که توی پیری عصای دستت باشه، وگرنه از خود بچه همچین خوشم نمیاد!
    همین!
    تو خوبی؟! 🙂

  4. iranlgbta :گفت

    هیچ وقت دوست نداشتم حامله بشم.از حامله شدن و عوارضش بدم می آد.
    اگر روزی دلم بچه خواست.تصمیمم اینه که از یک مادر اجاره ای استفاده کنم تا اون بچه رو به دنیا بیاره.البته مزیت لزبین بودن اینه که برای بچه دار شدن تصادف درش دخالتی نداره و خودت اسپرم مورد نظروزمان مناسب رو انتخاب می کنی. وقتی به یک بانک اسپرم می ری هزاران نمونه جلوت هستند و می تونی اونی رو انتخاب کنی که ویژگی های بهتری داره.
    در هر حال هنوز با این قضیه کنار نیومدم و فعلا بچه نمی خوام بخصوص وقتی به این دنیای بی رحم فکر می کنم از داشتن بچه منصرف می شم.این دنیا و آدم هاش ضربه های زیادی برای همجنسگرا بودنم به من زدند .معلوم نیست برای بچه آینده چه در چنته خواهد داشت!

  5. من شیرازی نیستم اما شیرازیارو خیلی دوست دارم
    20سالمم که بیشتر نیس
    دهنمم بو شیر میده
    سکوت می کنیم:دی
    ولی من فعلا میگم که بچه از پرورشگاه میارم حتما :دی

  6. امیر :گفت

    من نه هنوز میدونم میخوام نه هنوز مطمئنم که نمیخوام.راستش این از اون چالش ها تو زندگیمه که اصلا نمیدونم باید از کجا و چطور باهاش روبرو بشم.ولی از خیلیا شنیدم که بچه خواستن میتونه نتیجه تمایل به ادامه عشق به دیگری و اصرار به موندگاری اون باشه حتی به شکل ناخودآگاهانه.

  7. پیمان :گفت

    «این پست را شما مینویسید.»
    تبلیغات می کنی؟
    تا زمانی که به این نتیجه برسم این دنیا جای خوبی برا زندگی هست، نمی آرم

  8. Allen G :گفت

    راستش اون شب اول هم که پست رو دیدم، خواستم جواب بدم اما خیلی‌ خیلی‌ سوالت کلیه، یعنی‌ از هزار جنبه میشه بهش نگاه کرد و دلیل آورد، می‌دونم که جوابش یه کلمه ‌ست، آره یا نه، اما توضیح دادنش به همین راحتی نیست. اما اگه همون جواب کلی‌ رو میخوای، نه!

  9. moonalisacode :گفت

    میبینم که کار گرفتی، حالا مشغله بعدی شده تصمیم سر داشتن بچه یا نداشتن 🙂 من به نظرم دوست دارم که بچه داشته باشم. هم از روی خودخواهی که میدونم چه تجربه ی خوب و لذت بخشیه برای خودم، هم برای اینکه میخوام این شانس رو به یه بچه توی این دنیا بدم که زندگی خوبی داشته باشه و جس خوبی داشته باشه. نمیتونم مطمئن باشم که میتونم، اما تمام سعیم رو میکنم. من از اینکه مامان بابام من رو به دنیا آوردن خیلی راضی ام، پس چرا سعی نکنم این حس خوب رو به یکی دیگه هم بدم؟…

  10. سورمه :گفت

    من خودم درگیر این سوالم. فکر می کنم بچه آوردن برای بچه خیلی خوب نیست. یعنی بعدن می تونه بیاد یقه ام رو بگیره که این دنیا چی داشت که من رو انداختی توش؟ به خصوص وقتی فکر می کنم تو این شرایط ایران به دنیا بیاد، به خصوص اگه دختر باشه، بعد نمی گه با اینهمه محدودیت برای چی من و آوردی؟ اما از طرفی هم می بینم زندگی یه شیرینی هایی هم داره و بچه متعلق به من نیست و زندگی خودش رو داره و می تونه تجربه ی خودش رو داشته باشه یا فکر می کنم می تونه یه چیز خوبی به این دنیا اضافه کنه که اگه به دنیا نیاد اضافه نمی شه به دنیا یا به چیزایی که می تونم یادش بدم فکر می کنم.مثلن فکر می کنم اگه مادر آدمای خوبی که دور وبرمون می بینیم این آدما رو نمی زاییدنچه بد می شد. گرچه آدم نمی دونه بچه اش چی از آب درمیاد. خلاصه که خودمم موندم

  11. وارونه :گفت

    جالبه درست قبل از اينكه اين پستت رو بخونم به نفر ديگه جواب اين سؤال رو دادم! نه. دليل اولم مال خودمه:) دليل دومم دنيا جاى امنى برام نيست. دوست ندارم كسى ديگه اى رو وارد اين مخمصه كنم و همه اين حس ها رو بهش منتقل كنم. دليل سومم اينه كه بچه بزرگ كردن به نظرم خيلى استرس باره اون هم توى مملكتى كه خودم هستم و شوهرم و چند تا دوست! از سيستم آموزشيش هيچى نميدونم! .. دليل چهارم اعصاب لازم داره كه من در حال حاضر ندارم پس نه نه نه!
    اما زمانى بود شايد ١٠ سال پيش كه به اين سوالت جواب مثبت ميدادم. فكر ميكردم زندگى چيز قشنگيه كه من به يه نفر هديه اش ميكنم! فكر ميكردم بچه داشتن مرحله اى از مراحل تكامل ه ( كه الان اسمش رو ميذارم دهن صاف كن ) دلم يه دوجين بچه ميخواست چون با تك فرزند به شدت مخالف بودم وهستم! كلا خجسته بود دلم 🙂

  12. مادر بودن زيباترين حسي ست كه بك زن ميتونه تجربه كنه، و باردارى خودش بسيار هيجان انگيز و زيبايت؛ حي اينكه موجودي درونت رشد و از تو تغذيه ميكند!!
    و همانطور كه موناليزا گفته اينكه امكان زندگى ميدهى؛
    واى از شوي ديگر فكر اينكه اگر اون بچه بهدها نتونه انسان خوشبختى باشه؟ اگه تو نتونى بهش هوشحالي و چگونه راضي و خوشبخت بودن را بيامورى؟!! خلاصه كه تصميم راحتى نيست

  13. پیمان :گفت

    به نظرم هر کی از زندگی راضی هست، می تونه بیاره. اونکه همش می ناله نه!

  14. drprincess :گفت

    گلدن جان اولا که مرسی بابت کامنتهای قشنگت. چاکر خاله خانمیم من ودخترک. کلی خندیدم با کامتتهات. خوب من منطقا باید برات رو این پست کامنت بزارم. من خودم از این آدمهایی بودم که سرم به کونم پنالتی میزد اصلا حواسم به بچه دار شدن نبود. اصلا یادم نمیاد که کسی قبلا بچه دار شده باشه و من فکر کرده باشم وای خوش بحالش و از این حرفا. آخرش هم همین چند سال پیش یهو دیوانه شدم و زد به سرم . ولی کماکان فکر میکنم کار درستیه بچه دار شدن.اولا اینکه دنیا جای جالبیه. چه زندگی سخت باشه چه آسون یه هدیه ست. مخصوصا اگه وقتی این هدیه رو به کسی بدی بدونی که میخوای تو این مسیر تا جایی که میتونی کمکش کنی. من بابام شاهکاره. بهمون یاد داد که چه جوری میشه از زندگی لذت برد. من واقعاً دلم میخواد که یه دختر کوچولو داشته باشم که همه چیزهایی رو که یاد گرفتم یادش بدم. حیفه تو این دنیایی که آدمها اینقدر همه چیز رو سیاه میبینن. دیگه اینکه حقیقتش من میترسم نسل آدمهایی که فکر میکنن کمکمک از بین بره و دنیا پر بشه از آدمهای درب و داغون. واسه همینم فکر میکنم هرکی که بلده زنگی کنه، فکر کنه و عاشق بشه باید یکی مثل خودش بیاره تو این دنیا. شاید اینجوری یه امیدی به نجات دنیا باشه.

  15. mErsAd :گفت

    نباید به خاطر خودمون، خودخواهی، هوس، بیشعوری خودمون پای یه نفر دیگهُ به این دنیا وا کنیم.
    ما مسئولیم.

  16. Crow Lady :گفت

    من بچه دوست دارم.اما فکر می کنم وقتی باید بچه دار شد که زمان برای کنار اون موندن رو تا 2سال داشت.از نظر عصبی سلامت بود.از نظر مالی توانمند.به علاوه بچه باید جایی به دنیا بیاد که فارغ از جنسیتش بتونه آزادانه راهشو انتخاب کنه.نمی تونم بگم در نهایت خودم مادر شدن رو انتخاب می کنم یا مادر نشدن.اما فکر می کنم بچه ای که قراره زجربکشه بهتره به دنیا نیاد.البته بعضی مسائل مثل جنگ و قحطی قبل از تولد بچه قابل پیش بینی نستند و مسلما نمی شه خوشبختی کسی رو تضمین کرد.اما گاهی بدبختی تضمین شده است!

  17. ژینا :گفت

    من شخصا بچه ها را دوست دارم به این علت واینکه دوست ندارم در آینده تنها باشم دوست دارم بچه دار بشم، ولی خب خیلی وقتها هم فکر می کنم واقعا من اینقدر سختی می کشم از این دنیا چرا باید یکی دیگه را هم بیارم تو این اوضاع آشفته، البته وضعیت ایران بسیار متفاوت زا بقیه جا هاست و مسئله دیگه ای هم که بقیه گقتند همون خودخواهیه ماست که دلمون بچه میخاد و الزاما نمیشه گفت اون بچه هم بعدا خوشحال میشه از خودخواهی ما یا نه، ولی من حتی اگر ازدواج هم نکنم شاید به نوعی بچه دار بشم

  18. همه ی دلایل دنیا چرنده…. مزخرف!!!
    اگه بدت بیاد از بچه دار شدن که هیچ. اگه بترسی ، انقدر بترسی که نخوای بچه دار بشی هیچ دلیلی نمیتونه مجبورت کنه.
    اگه هم بچه بخوای هیچ دلیل معتبری نمیتونه جلوت رو بگیره…
    بقیه ش همه ش بهانه ست.. برای قانع کردن خودت….
    من دو تا دارم.

  19. zozo :گفت

    بچه؟!!! اگه یه روز دلم بچه خواست حتما یه سگ میارم! جنایته جنایت…

  20. بازتاب: نامه هایی به کودکی که زاده خواهد شد (۱) | Goldene Verstand

  21. بچه داشتن، زیبا ترین، منحصر به فرد ترین، و چالش برانگیز‌ترین موضوع زندگی‌ من بوده است! یک «challenge» به معنای واقعی‌!

پاسخی بگذارید

