از آنچه نمی دانیم: در ستایش خودفروشان

قبل از اینکه این متن را بخوانید از شما می خواهم که اگر به نظر خودتان جزو مردانی که توصیفشان را کرده ام نیستید در صدد دفاع از کاری که نکرده اید برنیایید. در ضمن من از آسیب های روانی شدیدی که خودفروشی به خودفروش می زند آگاهم اما هدف این متن بررسی این آسیب ها نیست.

………………………….

من به خودفروش ها فکر می کنم. قبلاً ها به نظرم خیلی کار وحشتناکی بود. خودفروشی. اینکه آدم نباید قیمت بگذارد روی بدنش چون بخشی از وجودش است. اولین بار که در آمستردام دخترها را در ویترین دیدم البته که ترسیدم. مغزم نمی‌توانست بپذیرد. حتی فکر کردم این‌ها وقتی خانه می‌روند با خودشان فکر می‌کنند روزشان را چطور سپری کرده اند؟ بعد فکر کردم حتی اگر این کار بد باشد، مقصر اول، مشتری‌ها «یعنی مردها» هستند. اگر مشتری نباشد جنسی هم وجود ندارد. پس وجود چنین بازار گسترده ای از زنان بدن فروش نشان دهنده ی جمعیت عظیم مشتری‌هایی است که حاضرند پول بدهند تا این بدن ها را بخرند. پس اگر قرار است در این معامله کسی بدنام باشد ابتدا باید مردهاپاسخ گو باشند چرا که آن‌ها مشوق چنین بازاری هستند. اما خب این هم یک معامله است مثل بقیه ی معامله ها و من حتی برایم مهم نیست که کسی باید پاسخ گو باشد یا نه. چون اساساً به من یا به کس دیگری ربطی ندارد!

اما امروز من به چیز دیگری فکر کردم. چیزی که برای اولین بار به ذهنم رسید. مطمین هستم که خیلی از شما با من مخالف خواهید بود و مثل همیشه گوشی شنوا برای آنچه که به ذهن شما می‌آید دارم.

خیلی از مردها معروفند به اینکه فقط دوست دختر می‌گیرند تا با او سکس داشته باشند و تمام. بعد از چند هفته که لذتشان را بردند سرد می‌شوند و بهانه می‌گیرند و دلشان جای دیگری می‌رود و الی آخر. بعضی‌هایشان اما تنوع طلبی شان بالاتر است. به یک شب قناعت می کنند. کارشان را می‌کنند و فردا صبح خداحافظ. این یعنی شما با یک انسان دیگر فقط به عنوان جسمی با کاربردی های جنسی ارتباط برقرار کرده اید. نهایت توصیف و تحسین این‌گونه مردها در مورد زنها ( زنهایی که هریک صاحب سطوحی متفاوت از فکر و احساس و عقیده و تحصیلات و چندین خصلت اخلاقی شایسته اند) محدود می‌شود به ستایش سایز برخی از اعضای بدن زن و هدف گیری برای ورود به به سوراخ های موجود در بدن او.

اما همین‌ها بود که من را به این نتیجه رساند که به حق است که مردها پول بدهند و سکس را بخرند. حداقل این‌طور ارزش بیشتری برای بدنی که همبستر آن هاست قایل می شوند. اساساً شما وقتی برای چیزی پول بدهید بیشتر قدرش را می‌دانید و سعی می‌کنید از لحظه لحظه‌اش نهایت لذت را ببرید. کسی که دل می‌سوزاند و دوست دارد و به فکر است شاه هیچ قلبی نیست. چون تسخیر شده است. آنکه تسخیر نمی‌شود صد البته که شاه قلب ها است چرا که دست‌نیافتنی است. در همین جاست که زن‌هایی می‌آیند که بر روی بدنشان و برروی ثانیه هایی که یک نفر با آن‌ها سپری می‌کند قیمت می گذارند. اتفاقاً من به این نتیجه رسیده‌ام که این زن‌ها قدر واقعی خودشان را می دانند. این زن‌ها واقعیت درون مردها را کشف کرده‌اند آن را هم در تفکر و هم در عمل پذیرفته اند و دارند با مردها براساس قوانین دنیای درون مردها ارتباط برقرار می کنند. قوانینی که زن را به سایز و سوراخ خلاصه میکند. شاید این زن‌ها به نوعی دارند حق ما زن‌های به اصطلاح نجیب را که عاشق می‌شویم و فکر و ذکرمان می‌شود عشقمان را از مرد ها می گیرند. شاید این زن‌ها دارند می‌زنند توی صورت ما زن‌های به اصطلاح نجیب که بارها و بارها وارد بازی ای می‌شویم و نمی‌خواهیم قبول کنیم که همبازی مان براساس قوانین خودش بازی می‌کند و نه براساس قوانین حاکم بر رابطه ی دو «انسان».

آمستردام: زنان خودفروش در ویترین (عکس از اینترنت)

آمستردام: زنان خودفروش در ویترین (عکس از اینترنت)

این نوشته در از آنچه نمی دانیم ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

34 پاسخ برای از آنچه نمی دانیم: در ستایش خودفروشان

  1. Allen G :گفت

    فاحشه فاحشه است، مرد و زن ندارد، هر کس که تنش رو بدون احساس به کسی‌ بده یک جورهایی فاحشه هست. آنها که در ازاش پول طلب میکنند فاحشه پولی‌ و آنها که پرداخت می‌کنند باز هم فاحشه پولی‌ اند. فقط یکی‌ می‌پردازد و اون یکی‌ دریافت می‌کنه.

    اما بحث دیگه که گفتی‌ باز هم بین مردان و زنان مشترک هست، فقط شاید یک جورهایی زنان مظلوم ترند و بین زنان شایع تر. کم دخترانی نیستن که مرد هم بسترشون رو برای ته ریش و صورت و بدن س.ک.س.ای یا پول و مقامش میخوان نه برای خودش. چند تا دختر می‌شناسی‌ که وقتی‌ یک پسر رو می‌بینه، به جای آنالیز کردن قد و هیکل و قطر کیف پول و سوئیچ ماشینش، حاضر باشه دو بار اون رو ببینه و بفهمه چی‌ توی سرش می‌گذره؟ بفهمه چقدر دوستش داره، بفهمه چقدر آدمه؟ چه انتظاری داری که بعد همون پسر به قول تو به قطر اندام مختلف اون خانوم نگاه نکنه…

    درسته که این جاده به بیراهه میره، اما این جاده دو طرفست. من نمیگم به مردها انتقادی نیست، هست که اصلا فکر کنم همهٔ اینها شاید تقصیر مردها باشه، شاید همین مرد‌ها بودن که خشت اول رو کج گذاشتن،

    مشکل چشم هاست، مشکل اینجاست که دیگه این‌روزها کسی‌ وقت نداره که بذاره برای عاشق روح یک آدم شدن، همه عاشق صورت‌ها میشن، عشق صورت‌ها هم تاریخ مصرف داره… صحبت مرد و زن نیست، فقط زن‌ها زودتر دل می‌بندن، زودتر عاشق میشن، اما شاید عاشق یک صورت اشتباه نه عاشق یک انسان.

    در مورد اون آدم‌هایی‌ که توی رد لایت میبینی‌ هم اصلا فکر نکن، درد اونها هیچ کدوم از چیزهایی که تو بهش فکر کردی نیست، درد اونها پولِ ، حداقل درد بزرگشون پوله، اونها انقدر دغدغه بزرگتر دارن که اخریش فکر کردن به اینه که چرا باید تنشون رو در اختیار کسی‌ بذارن. بی‌ تفاوت میشن، پس سعی‌ نکن اون هارو مقایسه کنی‌. تو شاید تنها دغدغت عشق باشه و برای اونها اخریش.

    • goldeneverstand :گفت

      اولا مرسی از کامنتت. در مورد «چند تا دختر می‌شناسی‌ که وقتی‌ یک پسر رو می‌بینه، به جای آنالیز کردن قد و هیکل و قطر کیف پول و سوئیچ ماشینش، حاضر باشه دو بار اون رو ببینه و بفهمه چی‌ توی سرش می‌گذره؟ » باور کن خیلی از دخترهایی که من می شناسم این طورند. بقیه شون رو من نمی شناسم. نمی گم نیست اما اطراف من این طور نیستند.
      «در مورد اون آدم‌هایی‌ که توی رد لایت میبینی‌ هم اصلا فکر نکن، درد اونها هیچ کدوم از چیزهایی که تو بهش فکر کردی نیست، « کاملا می دونم که خودفروش ها فقط از روی بدبختی و نیاز به این کار تن در می دن. کاملا می دونم. اما این متن یک متن بسیار خشمگین هست به همین دلیل این قضیه اصلا مورد بحث و سوال نیست. در این متن به مردها این پیغام داده شده که فقط لایق همچین چیزی هستند.

      • Allen G :گفت

        اولا که لطف کن و آدرس اون طرف‌هاتون رو به من هم بده، این طرف‌های ما که هرجا بودیم همه همین‌جوری بودن. من هم بجاش آدرس شرکت رو می‌دم. :دی

        دوما که یک تست ساده، یک آدم با موهای تنک، اضافه وزن، دماغ گنده، لب‌های شتری و لباس ژنده پیدا کن و ازش درخواست کن که خیلی‌ مودبانه، بره سراغ همون دوستان اطرفت، و در کمال متانت و ادب ازشون درخواست کنه که یک ساعت باهم صحبت کنن، اگه دوست داشتی بعد بیا اینجا و تعداد دختر‌هایی‌ که به این آقا جواب مساعد دادند رو اعلام کن.

        سوماً، من اینکه میگی‌ خواستی‌ این پیغام رو به مرد‌ها بدی که لایق چنین چیزی هستند یه مقدار به نظر من هم بی‌ منطق هست و هم یکم بی‌ عدالتی. به هر حال در این بین دو گروه در گیر هستن و تمام این روابط و قضایا دوطرفه هست و صد در صد رفتار هر گروه بر رفتار گروه دیگه تاثیر مستقیم داره.

        من توی کامنت قبل هم گفتم که احتمالا این وسط مردا مقصر هستن بیشتر. اما خوب واقعیت اینکه این معضل‌های اجتماعی مطمئناً ریشه‌های دو طرفه داره. عادلانه تر اینکه با بی‌ طرفی‌ به این قضیه نگاه کرد.

        من خیلی‌ حرف دارم برای نوشتن و جواب دادن اما خوب هم نمی‌خوام خیلی‌ طولانی‌ بشه هم اینکه رشته مطلب هی‌ با هر بند از دست آدم در میره.

      • goldeneverstand :گفت

        تستی که مطرح کرده ای برای هدف این متن کاربردی ندارد. خود من را در نظر بگیر. اگر من قرار باشد با یک مرد بسیار زشت و سرتاپا ژولیده فقط صحبتی داشته باشم ایرادی ندارد. اما اگر برای برقرار ارتباط دوستی که احتمالا بخواهد به ازدواج بینجامد باشد: نه! علاقه ای ندارم. هدف این نوشته هم این بحث نیست در نتیجه لزومی به بحث وجود ندارد که چرا نه. اما من می گویم. من می خواهم هرروز و هر دقیقه در چهره ی این آدم نگاه کنم و اگر بدم بیاید از هیچ چیز او لذت نخواهم برد. حتی اگر این آدم در درون فرشته باشد. اگر بحث های جدی و شوخی بین من و صاب مرده را خوانده باشی دیدی که وقتی نوشته بود دنبال کدام مرد خوشبختی می گردم جوابم این بود که نسبتا خوش قیافه و خوش تیپ. حالا ممکن است یک نفر به دل من ننشیند به دل دیگری بنشیند. اما به دل من حتما باید بنشیند تا من بخواهم با او رابطه برقرار کنم. مطمین هم هستم تمام دخترهای اطراف و غیر اطراف من نیز براین نظر خواهند بود.
        اما هدف این نوشته این بحث نیست. هدف این است که رابطه ی مردها با زن ها تحقیر آمیز است. درصد مردهایی که بدون دلیل موجه به یکباره رابطه ای را تمام می کنند خیلی بیشتر از زن هایی است که این کار را می کنند. مردها رابطه را جدی نمی گیرند چون شما هیچوقت رابطه با یک شی را جدی نباید بگیرید. و زن در دید خیلی از مردها همین است. جوابی را که به پیمان داده ام را هم بخوان
        تاکید می کنم که این متن بسیار متن سختی است. متنی است که باید با دقت خوانده شود چه بسا که من بیش از ۲۰ بار آن را خواندم تا اطمینان پیدا کنم هدف أن رسانده می شود. من انتظار مخالفت را داشتم. اما زندگی همین است.

  2. صاب مرده :گفت

    پاراگراف چهارم دو طرفه نیست؟ خیلی زن ها هم هستن که فقط برای لذت ارتباط برقرار می کنن و بعد از اینکه خسته شدن طرف رو دور می اندازن. پس نباید این نظریه رو به مردها هم تعمیم داد؟

    لطفا توجه کن که قصد به تایید یا راد حرفت رو ندارم، فقط دارم سعی‌ می‌کنم بهتر متوجه نظرت بشم.

  3. soode :گفت

    آدم براي چيزي كه پول ميدهد ارزش بيشتري قايل است! گاهي در مورد خريد حسم يكي براي مدت محدود اين ارزش پيدا كردن يك كمي فرق ميكند. مخصوصا در جوامع سخت گير تر و محدودتر. اگر يكي ببيند دارد پول ميدهد براي اين و اين آدم هم در جامعه وجودش مشكل دار است و ج ن د ه است به همان معنايي كه در ذهن ما ميرسد سعي ميكنند با پولي كه ميدهند بيشترين استفاده را ببرند با طرف كارهايي بكنند حرفهايي بزنند كه بدتر از ان و زشت تر از ان نيست و اينطوري خودشان را از نظر روحي هم تخليه كنند. اينطوري ازا ين پولي كه ميدهند نهايت استفاده را ميبرند

    • goldeneverstand :گفت

      ارزش نه به معنای ارزش! می دانی. در این متن خیلی از واژه ها همان تعریفی را که ما از آن داریم ندارند. چون این متن در اعتراض به تعریفی است که مرد ها از زن دارند. تعریف جدید نیاز به به کار گیری واژه هایی دارد که تعریفشان جدید است. درد این نوشته این است که خیلی از مردها با زنی که دوستشان دارد هم همین کار را می کنند. همین کارهایی که تو برای یک فاحشه نوشته ای. درد این نوشته این است که تعریف عشق بازی هم عوض شده است.

  4. soode :گفت

    تن فروشي خوبي و بديش مد نظر من نيست و صرفن آن چه را در اين مورد ميدانم از ديد مردم به اين قشر و رفتار مشتريانشان در جامعه ي خودم نوشته ام.

  5. گنجفه :گفت

    1- فکر میکنم «تسخیر» صحیح باشه
    2- خوش بحال زنها لا اقل وقتی که همه راهها رو بسته ببینند لا اقل میتونند به فاحشگی فکر کنند و با درآمدش برای خودشون زندگیی بسازند.
    3- بخشی اش که به نظرم عذاب آوره این سر پا ایستادن برای ساعات طولانیه به نظرم تو ویترینی ها باید سختی کار بگیرند
    4-اصولا خود فاحشه ها اونقدر که دیگران براشون متاسف هستند برای خودشون متاسف نیستند
    5-انقدر رایطه های این روزه ریده مال شده که فاحشگی و فاحشه بازی رو برای هر دوطرف میشه اسمش رو رابطه سالم گذاشت.
    6- خوب اگر دختر ها سعی میکردن کمی قابل تحمل تر باشن ما مردان هم سعی میکردیم مدت طولانی تری تحملشون کنیم
    7- در پایان لازم میدانم ازحسن انتخاب تان در مورد تصویر مطلب تشکر کنم

    • goldeneverstand :گفت

      ۲- من به این نمی گم خوش به حال. این دردش بیشتر از این حرف هاست.
      ۳- طولانی نباید بایستند چون ویترین را از کسی برای چند ساعت اجاره می کنند و شب ها آنقدر مشتری زیاد است که کسی طولانی مدت نباید منتظر بماند
      ۴- من نمی دانم خودشان چه نظری دارند
      ۵- رابطه ای که تو را از نظر روحی و عاطفی خوشحال نکند را اسمش را سالم نمی گذارم
      ۶- بهانه؟
      ۷- خواهش می کنم. در آمستردام کسی اجازه ندارد از زنانی که در ویترین ها ایستاده اند عکس بگیرد و اگر به خاطر اینکار کتک خورد مشکل خودش خواهد بود. در نتیجه من هیچ عکسی از این زنان نتوانستم بگیرم و به اینترنت متوسل شدم.

  6. من همیشه به مردانی که اینکار می‌کنن بیشتر با نگاه تحقیر نگاه می‌کنم تا زنانی که اینکار رو میکنند. به این دلیل که اون زن فهمیده که مرد در برابر این خواسته اش بسیار ضعیف هست و حاضر هست که پول بده تا این خواسته اش برآورده بشه، و اون زن بدون اینکه رابطهٔ عاطفی برقرار کنه صرفاً یه کار مکانیکی انجام میده و خوب پولش را می‌گیرد. این زن‌ها به نظر من حتا باهوش تر از زنانی هستند که به لحاظ عاطفی خودشون رو درگیر مردی می‌کنن که فقط از نظر جنسی‌ با اونهاست. همیشه به کسایی که باهاشون برخورد داشتم گفتم که حتا اگه یه همچین روابطی داشتین به من نگید چون از دید من خیلی‌ کوچیک و حقیر به نظر می‌رسید و اینجاست که دیگه همه چی‌ تموم می‌شه. کسی‌ که واسهٔ برآورده شدن نیاز جنسیش پول میده از دید من آدم بی‌ چاره‌ای بوده

    • Allen G :گفت

      آلبالو جان،
      من کلا در مورد پول دادن برای رابطهٔ جنسی‌ و … خیلی‌ نظر خاصی‌ ندارم، یعنی‌ خیلی‌ موضوع علاقهٔ من نیست که بخوام درست و غلطش رو بگم، اما همونطور که مرصاد هم اون پایین گفت، به نظر من هم مردانی که برای ارضا نیاز طبیعی شون پول میدن خیلی‌ با شرافت تر هستن از آدم‌هایی‌ که برای ارضا همین نیاز با عشق، روح و روان یک انسان بازی می‌کنن برای به دست آوردن اون چیزی که میخوان. نیاز جنسی‌ یه نیاز طبیعی هست و فکر کنم هر فردی حق داره که به فکر نیازش باشه، اما این الزاما دلیل نمی‌شه که آدم‌هایی‌ که برای رابطه پول میپردازن، آدم‌های بی‌ عرضه باشند که نتونن یکی‌ رو پیدا کنن. شاید لااقل اینقدر وجدان دارند که برای نیازشون یه انسان رو قربانی نکنن.

      • مثلمان این مدل مرد‌ها از آدم‌هایی‌ که با دیگرون بازی‌ می‌کنن بهتر هستند، من تو این شکی‌ ندارم، اما پول دادن از دید من برای رابطه‌ای که اصلا مکانیکی نیست و داشتن این تفکر که با داشتن یه رابطه مکانیکی میتونه «نیاز جنسیش» را برآورده کنه هست که از دید من تحقیر آمیز هست. ببین میدونم که الان به عنوان یه مرد ممکن بگی‌ که این نیاز جنسی‌ هست و باید برآورده بشه، اما من این رو هم میدونم که اکثر مرد‌ها مخصوصا اونها که اینکاره نیستند بعد از برقراری این مدل رابطه ها پشیمون میشن و از خودشون خجالت میکشن.

  7. mErsAd :گفت

    به نظر من کسی که برا براورده شدن نیاز جنسیش پول بده بسیار بسیار شرافتنمدانه هستش نسبت که کسایی که با هزار دروغ و ادا و طرفُ میکشونن تو تخت. البته تو جامعه ایرانی .
    البته گفتنی ها کم نیست، ولی مغزم نمیکششه دسته بندی کنم و درست بگم، چند روزه هرجا هرچی توضیح دادم یا تعریف کردم کسی متوجه نشده، باشه برا بعد

    • goldeneverstand :گفت

      اتفاقا یک بعد مهم این متن هم همین است. جامعه ایرانی و غیر ایرانی هم ندارد. پستی پستی است.
      بعضی از پسرها اول می کشانند و بعد امید می دهند که درست می شود دوستیمان. اما در نهایت همه چیز به صورت یک سکس پارتنر می ماند.
      مثل همان دوستی که با رفیق اندونزیایی من این کار را کرد.

      • mErsAd :گفت

        مشکل همینجاس دیگه، سکس پارتنر خیلی شرافتمندانه اس، اگه دروغ توش نباشه، اگه ادما تکلیفشون با خودشون و نیازشون معلوم باشه، اره دروغ تو هر چیزی که وارد بشه پستی میاره، ایرانی و غیر ایرانی هم نداره، اگه دوتا ادم فقط به بخشی از نیازشون و باهم به شریک شن هیچ اشکالی نداره، ولی امان از این دروغ.

      • goldeneverstand :گفت

        من نمی دونم. ولی کاش فقط قضیه جسمی بود و آدم می گفت خب نیازشون رو با هم شریک شدن. ولی باور کن جسمی نیست فقط. البته در نهایت به من به هیچ عنوان ربط نداره. اما من نمی دونم رابطه ای که فقط جسمانی هست می تونه آدم ها رو خوشحال کنه؟ آخه جسم که از مغز و احساس جدا نیست.

  8. پیمان :گفت

    یکم: اصولن بکار بردن کلمه یا خطاست. یعنی جمع بستن یک موضوع به همه در حالی که خبر از حال همه نداریم درست نیست.
    دوم: در میان همه ی پستان داران انسان تنها موجودیه که به تک همسری بها می دهد. این بر خلاف ذات مردهاست. طبیعت مرد به این شکل بنا شده. اگر مشکلی هم وجود داره از سازنده است نه ساخته شده.

    سوم: بیشتر مردها حتی بعد از ازدواج همیشه در حال جنگ با ذات خودشون هستند. این کار زیاد راحتی نیست.

    چهارم: من فکر می کردم در غرب این مسیله حل شده. اونجا از کارگر جنسی استفاده میشه نه یا .

    پنجم: درآمد در این کار بسیار بالاست و خیلی از این آدمها بخاطر پول بیشتر وارد این تجارت می شوند.

    ششم: من خیلی از مرد ها رو می شناسم که سکس بی احساس نمی خوان و این در مورد زن ها هم صادق هستش.

    موارد بالا در تایید یا رد نوشته بیان نشد فقط خواستم چند نکته هم من اضافه کنم.

    نظر شخصی من اینکه اصولن لذتی در سکس بی احساس و رابطه همراه اطمینان نیست اما همه که مثل من فکر نمی کنند. تنها دغدغه من حق مرد ها و زن هایی ست که در این اتفاق پایمال می شه. همیشه گفته میشه که زنها در رابطه های بد اسیب بیشتری می بینن در صورتی که من نمونه هایی رو دیدم که مرد اسیب بیشتری دیده.

    • goldeneverstand :گفت

      سلام.
      یکم: من جمع نبستم. اتفاقا با دقت بسیار آشکاری ابتدای نوشته گفتم اگر شما جزو این دسته نیستید دفاع نکنید. معنی اش این بود که تمام مردها را در این گروه نبردم. اما همان طور که به صاب مرده هم جواب دادم نظر من بر این است که اکثریت مردان لیاقت چیزی به نام احساس را ندارند. یعنی اینکه زنی بدون احساس فقط رابطه ی جسمی با آن ها برقرار کند برای آن ها کافی است.
      دوم: نه دلیل خوبی نیست. مرد خیلی کارها می تونه بکنه که بقیه ی پستاندار ها نمی تونن بکنن. به همین دلیل هم بخواد که به نفس اش غلبه بکنه و مثل یک حیوان عمل نکنه. حیوان ها براشون توی جفت گیری خیلی مهم نیست که جفت دیگر چطوره. به طور مکانیکی رابطه دارن. به نظر من داره میاد که مرد ها در این مورد یک حیوان تمام عیارند و نمی خوان هم عوض بشن.
      سوم: بسیای از مردها به نوعی توی این جنگ به خودشون می بازن و حیوان درونشون برنده می شه.
      چهارم و پنجم: همون طور که توی نوشته گفته ام من کاری ندارم به این معامله. درد این نوشته در این هست که مرد ها با زنی که با عشق با اون ها می خوابه هم رفتاری رو دارن که با یه فاحشه دارن.

      • پیمان :گفت

        در کل انسان رو خیلی بالاتر از حیوان نمی بینم. ما در نهایت می تونیم حیوان خوبی باشیم. تعاریفی را که انسان برای بالاتر جلوه دادن خودش نسبت به دیگر موجودات می کنه زیاد درست نمی دونم.
        در مورد عشق هم اونقدر بگم که باید دو طرفه باشه. اگر زنی از عشق یک طرفه آسیب ببینه خب خطای خودش هست. می خوام بگم پنجاه درصد تقصیر کسی ست که در این نوع رابطه ها می مونه.

        با توجه به پاسخی که به دیدگاه نخست من گذاشتین این طور برداشت می کنم که شما در مورد یک گروه یا جمعی از مردها گفتین. مثل اینکه در مورد بدی آدم کش ها حرف بزنیم.

      • goldeneverstand :گفت

        ماندن در رابطه ی خطا خطا است.

  9. Allen G :گفت

    برای آلبالو:

    من حرفت رو کامل قبول دارم، حقیقتش هم هر کدوم از آدمها زندگیشون هزار تا قصه داره و من نمیتونم اینجا بشینم و گردن همشون رو از لب یه تیغ بگذرونم یا با یه جمله ازشون رفع اتهام کنم، اما اون کامنت اول اوّلم، گفتم که داشتن رابطهٔ بدون احساس فاحشگیه. حالا با پول یا بدون پول، که باز فاحشگی با پول بد تر. و حقیقتش من هم هیچ نظری در مورد نیاز جنسی‌ آقایون و اینکه چطوری باید براورده بشه ندارم و اون کامل یه بحث جداست. اما هنوز هم فکر می‌کنم، همونطور که یک زن به هزار دلیل درست یا غلط ممکنه تن‌ به فاحشگی بده و نمی‌شه همه رو تو یه سبد ریخت، در مورد مردهای فاحشه هم همینه و نمی‌شه همشون رو تو یه سبد گذاشت و با قاطعیت این رو دلیل بر حقیر و بیچاره بودنشون دونست. در کل من با نگاه یکطرفه خیلی‌ موافق نیستم…

  10. Allen G :گفت

    چقدر کامنت تو کامنت شد.

    در مورد مثالم که من کاملا منظورم فقط همون صحبت کردن بود. و منظورم این بود که اگه یه مرد ظاهر دل فریبی نداشته باشه حتی خانوم‌ها تمایل ندارن باهاش صحبت کنن.

    باز هم دوباره میگم که من اگه اینوسط بخوام حق رو به یک طرف بدم، حق رو به شما (به طور کّل خانوم ها) می‌دم. اما همچنان این دلیل بر این نمیشه که همهٔ مشکل از جانب اون دسته از مردها باشن،

    بحث با پیمان رو هم خوندم، که البته اون بیشتر یه بحث دیگه هست و نمی‌خوام که خیلی‌ درگیر اون بشم، اما خوب از اونجایی که در مورد یک قشر خاص از مردها نوشتی‌ دلیلی‌ نداره که دوباره تکرار کنم که تعداد مردهایی که واقعا دل میبندن و عاشق میشن و احساس خرج می‌کنن کم نیست، همونطور که تعداد زن‌هایی‌ که از یک رابطه هر چیزی میخوان به جز عشق کم نیست. همونطور که همهٔ مردها جزو اون دسته نیستن، همهٔ خانوم‌ها هم مثل شما شاید فکر نکنن.

    به قول خودت، زندگی‌ همینه، شاید این زشتی‌ها رو داشته باشه، اما پر زیبایی هم هست. حتی در مورد همون مردها… ببخشید دیگه خیلی‌ سرت رو درد آوردم.

  11. مولود :گفت

    با این پست موافق بودم…با تک تک جملاتت

  12. سورمه :گفت

    درباره ی مردها به نظرم اکثریتشون همینی که می گی هستن اما یه چیزی رو که خیلی از کامنت ها اشاره کردن قبول ندارم اونم شرافتمندانه بودن خریدن سکسه. به نظر من تو دنیای مردسالار خریدن سکس می تونه وجود داشته باشه فقط وگرنه سکس مکانیکی یک عمل حیوانیه چه برای کسی که پول می ده و چه برای کسی که با دوست دخترش بدون احساس می خوابه اینا هردوشون دارن به روح یه آدم بی احترامی می کنن چون فاحشه ها هم آدم هستن و اگر مردها حاکمان دنیا نبودن اصلن محله ی ردلایتی وجود نداشت. یه جوری این کامنت ها نوشته شده انگار فاحشه ها ماشین سکس هستن، کاش همینطور بود ولی متاسفانه اینا آدم هستن و با اینکه می دونم مردهایی که اینطور سکس رو ترجیح می دن دوست دارن فراموش کنن آدم بودن فاحشه ها رو یا حتی آدم بودن زن ها رو ولی اینا آدمن.

    قانون سوئد فروش سکس رو جرم نمی دونه ولی خرید سکس رو جرم می دونه شاید چون زن ها تونستن تو قانونگذاری این کشور سهیم باشن و یه کم از مردسالاری کم کنن

  13. مروارید :گفت

    در کل دست شما درد نکنه با این پست و همونطور که می بینی زحمت شما دراین مورد pay off شد (با کامنت های بسیار جالب). در کل با کامنت های Allen G بیش از همه موافقم ضمن اینکه بد ندیدم دو نکته رو اضافه کنم :
    1- عزیزان س. ک. س فروش (که از قضا هم از مردان هستند و هم از زنان ) به هیچ عنوان ماشین و مکانیکی نبوده و خدماتی ارائه می کنند که بسیاری زنان (از جمله خودم) از انجام آن عاجز هستند و بنابراین پولی که بدست می آورند (هر چند فقط درصدی از پرداختی مشتری هست) خودشان با تلاش و زحمت بدست آورده اند .
    2- هیچکدام از ما در جایگاهی نیستیم که بگوییم : «بیشتر مردها اینطورند» یا :«بیشتر زن ها آن طور اند» چون در نهایت هر کدام از ما تعدادی زن و تعدادی مرد می شناسیم که بعضی از آنها در مقطعی از زندگی شان در گیر چنین یا چنان رابطه ای بوده اند یا نبوده اند….پس بجای محکوم کردنِ این و آن بهتر هست جلوی ضرر را گرفت که از هر جا بگیری منفعت است.

    • goldeneverstand :گفت

      در مورد نکته ی اول: من اسمش رو زحمت نمی ذارم. عین اینه که بذاره شکنجه بشه و بابتش پول بگیره. بالاترین تحقیرها رو تحمل کنه چون گذاشته یه غریبه که هیچ رحمی هم بهش نداره باهاش بخوابه و در طول این مدت تمام عقده ها و حقارت هاش رو سر این آدم خودفروش خالی کنه. تو نمی تونی جسم رو از آدم مستقل کنی. جسم رو از مغز.. قادر شافعی کامنت خیلی قشنگی گذاشته که حتما بخونش. در واقع چیزی که من نمی تونستم توضیحش بدم رو خیلی خیلی قشنگ بیان کرده
      در مورد نکته ی دوم: چون جایز اشتباه هستم نمی توانم همواره دقیق باشم و در این متن به طور خاص و صد در صد عمدی نخواسته ام دقیق باشم. به همین دلیل هم از قصد نوشته ام بیشتر مردها چون همانطور که جایی اشاره کرده بودم این یک متن خشمگین است.

پاسخی بگذارید

