از عشق و شهوت

می خواهم از عشق و شهوت بنویسم. هردو را به تجربه در خود یافته ام. و بارها تفاوتشان را حس کرده ام.

عاشق که هستم، عشقم را مثل یک گل می بینم. تو فکر کن گل سرخ. یک حصار دورش می کشم. مثل شازده کوچولو. عشقم برایم مقدس می شود. نزدیک نمی روم. شاید هم می گذارمش زیر یک بطری شیشه ای…

بعد همان دور می نیشنم و نگاهش می کنم و تحسینش می کنم.

دست نمی زنم. حتی دلم نمی آید بویش کنم. به نگاهی قناعت می کنم و از زیبایی اش لذت می برم.

نمی گذارم شهوت غالب شود. شهوت که غالب شود، باید بطری شیشه ای را شکاند، حصار را برچید، و گل را در آغوش گرفت، بو کرد، تمام بدنش را لمس کرد. شهوت مرز ندارد. اول به نظر می رسد داریم به آرامی نزدیک می شویم. هرچه نزدیک تر می شویم شهوت قوی تر می شود. بعد حصار را بر می داریم. بعد بطری را می شکنیم. بعد لمس می کنیم. به لمسی ساده قناعت نمی کنیم چه بسا که همواره بیشتر می خواهیم.

و عشق محو می شود.

قبل تر ها خودم را نمی شناختم. از عشق و شهوت هم هیچ نمی دانستم.

اما الان. می فهمم. در مورد بعضی آدم ها، یکباره می بینم آنچه مرا به سمت آن ها می کشاند شهوت است. نه عشق. بی آنکه عشقی بر انگیخته شود، شهوتی برافروخته شده و افسار مرا به دست گرفته است.

دروغ نمی گویم به خودم که طرف مقابلم عاشق است و فقط این منم که شهوت دارم. می دانم که شهوت دو طرفه است. اصلا انگار مثل یک بو است. دو طرف بازی حس اش می کنند. و هر دو می فهمند که همبازی شان برای چه آن ها را به بازی می خواند.

و به محض اینکه می فهمم نزدیک شدنم از چه جنسی است، به خودم نهیب می زنم که این رابطه چیزی نیست که برای تو بماند. امشب می خندی و فردا نمی خواهی اش. پس همین امشب هم دور باش. مبادا غمی فردا بر چهره ات بنشیند.

به خودم می گویم یادت بیاید وقتی که عاشق می شوی چه می کنی. دور می نشینی. نه لمس می کنی و نه نزدیک می روی. مبادا دل معشوق بلرزد. عشق خود را مقدس می پنداری. عبادتش می کنی و در دل با او راز و نیاز می کنی. پس اکنون عاشق نیستی. آنچه تو را بر انگیخته و تورا سرکش کرده عشق نیست که شهوت است.

من خوشحالم که این را آموخته ام. من خوشحالم که می دانم و می فهمم چه می کنم. من خوشحالم که به خودم دروغ نمی گویم که جنس خواستن خودم یا هم بازی ام از نوع دیگری است. من خوشحالم که می دانم و می فهمم و افسارم را پس می گیرم.

عشق مقدس است. معشوق مقدس تر.

این نوشته در از آنچه نمی دانیم, در ستایش صبوری و عشق ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

11 پاسخ برای از عشق و شهوت

  1. پری کاتب :گفت

    خوب نیستم! این مزخرفات واقعی رو که نوشتی ، برای من این نکته رو تداعی میکنه که: والا بلا ، همه ی آدما فقط از دور جالبن! نزدیک که میشی.. حجاب تن و زبان! آقا به حضرت عباس این زبان از همه گه تره! ابهام زا تره!! آره وقتی برداشته میشن! گند کار بالا میاد، شاید بهترباشه مثه روباه فقط از دور بنشینی و اوه! زیبایی شازده رو تحسین کنی و هرگز مجال اهلی شدن به خودت ندهی.یا بهت ندهند! بعله آقا آدما فقط از دور جاذبه دارن! نزدیک که بشی سوراخای روحشون نه عمق داره و نه پرشدنی.. سوراخا و زایده های گوشتی جسمشون هم عین همه! پس همه چیز کشک!

  2. اینا درست ولی وقتی کسی رو دوس داشته باشی هم روحشو می خوای هم جسمش

  3. ضد جنگ :گفت

    بسیار زیبا توصیف کردی این دو مسئله رو . من لینکت میکنم .

    موفق باشی

  4. وبلاگ بارباپاپا :گفت

    من فکر میکنم عشق و سکس مکمل هم هستند و هر کدوم بدون اون یکی چیزی کم دارند.
    وقتی دو آدم با هم سکس دارند در بدنشان هورمونی شروع به ترشح میکند که باعث وابستگی این دو آدم به هم میشود این هورمون هنگام شیر دادن بین مادر و فرزند هم ترشح میشود.
    افرادی که تعداد زیادی پارتنر داشته باشند دچار سردرگمی عشقی میشوند چون محبت خود را با چند نفر تقسیم کرده اند و هر گز در نمی یابند کدام را بیشتر دوست دارند.
    به هر حال اگر شما عاشق کسی باشی و با او سکس داشته باشی محبتت نسبت به او بیشتر و بیشتر میشود،البته این تضمین کننده ادامه زندگی مشترک نیست چون موارد زیادی وجود دارد که دو نفر بعد از بیست سال یا بیشتر داشتن زندگی زناشویی از هم جدا شده اند.به هر حال وجود عشق و سکس شرط لازم ادامه زندگی دونفری چه به شکل ازدواج چه به صورت هم خانگی است البته شرط کافی نیست.
    حالا اگر شما عاشق کسی باشید اما اگر او را در شیشه نگاه داری و فقط نگاهش کنی و نزدیک نشوی بدان که روزی این عشق تمام میشود.
    به نظر من این افکار مقدس پنداری عشق و زشت پنداری سکس حاصل کودکی و باورهایی است که در کودکی به ما باورانده شده است.
    کودک میشنود که عامل سرماخوردگی ویروس است و قبول میکند کودک میشنود که سکس زشت است و عشق مقدس است و فرهاد کوه را با عشق کند و …کودک آگاهی ندارد و در کودکی آگاهی خود را از خانواده و جامعه میگیرد.
    اما ما باید به عنوان یک آدمی که خودش را دوست دارد افکار و باورهایمان را بررسی کنیم.
    ما دیگر کودک نیستیم و قدرت درک تجزیه تحلیل داریم پس باید باورهای خود را بررسی کنیم و اگر باورهای غلطی داریم آنها را دور بریزیم.
    به نظر من عشق و سکس مکمل هم هستند و هیچ کدام زشت یا مقدس نیستند.

    • goldeneverstand :گفت

      مرسی از کامنتت. اما باور کن من خیلی شیطنت دارم. اصلا هم با سکس مخالف نیستم. اما می گویم نباید خودمان را گول بزنیم. باید تکلیفمان را با خودمان معلوم کنیم که انگیزه ی یک رابطه چیست. کدام نقش مهمتری را بازی می کرده است. اگر اول شهوت بوده است، این شهوت می تواند با هرکسی ارضا شود. اما عشق نمی تواند.

  5. خب اگه شیطنت هم میکنی پس خوبه. معلومه که هر کشش (شهوتی) از روی عشق نیست ولی
    همون طور که دوستمون بارباپاپا هم گفت، عشقی که سکس توش نباشه (من تند تر میگم) دهشاهی نمی ارزه. زیر شیشه چی چیه؟ برای یک ماه یا یکسال خب باشه، ولی بالاخره باید یکی شد

    • goldeneverstand :گفت

      زیر شیشه برای مدت مشخصه. برای مدتی هست که مطمئن بشم این من هستم که او را می خواهم، نه هوسی که در لحظه می آید و در لحظه می رود. بله که باید یکی شد. ما که حرفی نداریم!

  6. این هم تعریفی از عشق برای خنده

    عشق یعنی زیر باران تر شدن
    زن گرفتن بینهایت خرشدن
    زندگی بی زن نباشد جز خوشی
    زن گرفتی باش فکر خودکشی
    زن گرفتن هست فرمان خدا
    ورنه مرد و این خریت ها کجا
    زن گرفتی تا شود قربان تو
    غافل از آنی که گیرد جان تو
    *********
    انجمن مردان خون به جگر

  7. سورمه :گفت

    باهات موافقم. خیلی وقتا آدما عشق و شهوت رو با هم قاطی می کنن و این خودش کلی مساله بعدی رو به وجود میاره. با عشق باید با ظرافت رفتار کرد، باید قدم ها رو آهسته برداشت، باید خیلی زمان رو کش داد تا مطمئن شد.

پاسخی بگذارید

