برای آن ها که به من سیلی زده اند تا بیدار شوم

من دوست دارم وقتی دوستانم توی صورتم می زنند. آن هایی که من را واقعا دوست دارند، وقتی می بینند خطا می روم می زنند توی صورتم. بیدارم می کنند. عکس العمل نشان می دهند. آن ها که دوستم نمی دارند، می گذارند اشتباه گام بردارم، تا بعد تر در خفا بخندند و از شکست من دلشاد شوند.

من از دوستانم می پرسم. مطمئن می شوم که اشتباه نمی روم. من از آن ها می خواهم که بزنند توی صورت من که بیدار شوم. هرچند این سیلی گاهی خیلی دردناک است. هرچند این سیلی گاهی ممکن است باعث شود که فکر کنم آن دوست ها را  دیگر نمی خواهم.

اما… یک دوست واقعی اغلب می داند چطور سیلی بزند. یک جوری می زند که هم بیدار شوی و در جهت اصلاح برآیی ، و هم اینکه دست به شکر برآوری و قدردانی کنی که چنین دوستی داشته ای.

و من.. من هم سیلی می زنم.. چون دوستشان دارم… و چون می خواهم بیدار گام بردارند، نه در خواب، با چشمانی بسته، گوش هایی کر و ذهنی تاریک.

این نوشته در از آنچه نمی دانیم ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

9 پاسخ برای برای آن ها که به من سیلی زده اند تا بیدار شوم

  1. Morteza :گفت

    خوب نوشتی … آره … همینطوره …

  2. nnastarann :گفت

    شایدم سیلی نمی زنن چون خودشونم منتظرِ سیلیِ یه نفر دیگه هستن…

  3. گیلدا :گفت

    چه خوب که اینچنین دوستانی داری، زنده باشی تو و دوستانت

  4. ایرنا الف :گفت

    میفهمم چی میگی …چقدر هم تعداد این مدل دوست کمه…چون این کار شهامت میخواد و هر کسی هم اینقدر شهامت نداره

  5. پری کاتب :گفت

    اگه از این سیلی زنا دوروبرت داری، نگهداشتنش خیلی هنرمیخواد!

  6. چطوری میشه فهمید چی درسته چی غلطه بعد انقدر هم مطمئن باشی که به کسی سیلی بزنی منکه عمرن همچین کاری نمیکنم.
    از کجا معلوم با سیلی من طرف نابود نشه؟
    من مخالفم.
    من زمانی کسی رو دوست داشتم در حد مرگ بعد اون خیلی خودش رو عقل کل میدونست هنوزم همینجوره کلا تو هیچ زمینه ای حرف هیچ کسی رو قبول نداره خودش دکتره خودش مهندس معماره خودش مشاوره خانواده س دردسرت نمیدم خودش رو خدا میدونه خود خدا
    خلاصه اون اومد یه اشکال من رو کرد توی چشمم چون من فکر میکردم اشتباه میکنه و من همچین مشکلی ندارم،بدون شک پا به پاش اومدم و هر کاری گفت کردم بعد دیدم راست میگه!تنیجه امتحان من رفوزه شدم میدونی عکس العملم چی بود؟
    داغون شدم هرچند اون اشکال رو تا حدودی رفع کردم ولی به قیمت نابود شدنم و متنفر شدنم از اون.
    بهم گفت هر موقع این موردت رو رفع کردی اون وقت تازه برای من میشی کسی که میشه بهش جدی فکر کرد.میخوام صد سال سیاه بهم جدی فکر نکنی انگار تو کی هستی،بی احساس مغرور از خودراضی
    مطمئنم کسی که خر یا عاشق نباشه نمیتونه حتی یه ساعت تحملش کنه
    بعضی وقتا سیلی به جای شوک قلب آدم رو زخمی میکنه.
    آدمها خودشون باید اشتباهشون رو پیدا کنن اگر نکردن نباید بهشون سیلی زد چون ممکنه اشتباهشون رو اصلاح کنن اما حتما چیزی رو هم از دست میدن که معلوم نیست ارزش کدوم بیشتره.

  7. آواره در آمستردام :گفت

    عجب تصادفى !!! امروز از دوستم سيلى خوردم !!!!

  8. آفرین برای این طرز فکرت. درستش هم همینه. حالا سیلی هم نباشه، دوست اونیه که اشتباهتو توی رویت بهت بگه (با لحن خوش)

  9. بازتاب: از آنچه نمی دانیم: در ستایش قوی بودن | Goldene Verstand

پاسخی بگذارید

