صدای آشنا

رادیوی آلمان رو که روشن می کنم می بینم داره فارسی پخش می شه! یه برنامه هست در مورد جوان ها در ایران. با جوان ها مصاحبه می کنه و روی صحبت های اون ها به آلمانی ترجمه می کنه. تقریبا هیچ تفسیر و حرف اضافه ای جز ترجمه ی حرف های ایرانی ها زده نمی شه. طبق معمول اول چند جمله از خود مصاحبه شونده به زبان اصلی (فارسی) پخش می شه و بعد ترجمه ی آلمانی آغاز می شه. عنوان برنامه هست جوانان بدون پرسپکتیو (آینده). سعی می کنم تمرکز کنم و بفهمم داستان چیست. قصه از محدودیت های اینترنت شروع می شه. به این که همه چیز فیلتر هست و وقتی اینترنت قطع می شه مردم حس می کنند ارتباطشون رو با دنیای خارج از دست دادن. و بعد می رسه به داستان آب پاشی در پارک که مردم دستگیر شدن. دختره می گه من تحمل شنیدن هیچ اخباری رو ندارم نه اخبار ایران و نه اخبار خارجی مثل سی ان ان. چون مدام بد می گه و من اعصابم خرد می شه. بعد می گه ما چرا اینقدر باید محدود باشیم و چرا من باید ایران به دنیا می اومدم.
بعد هم در مورد آمار مواد مخدر صحبت می کنه. صدای یه پسر ایرانیه که قبلا معتاد بوده و کراک و حشیش و شیشه مصرف می کرده. بعد یه دکتر در مورد در صد آدمایی که مصرف می کنن صحبت می کنه. داستان با آمار مهاجرت خاتمه پیدا می کنه. جوون ها می گن که می خوان برن و از تصمیماتشون برای مهاجرت می گن.
حرفی برای گفتن نمی ماند.

این نوشته در ایران ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای صدای آشنا

  1. نه، نمی ماند. فقط اینکه این دولت آلمان، فرانسه، انگلیس، مرگ بر آمریکا…….. ولش کن بابا

پاسخی بگذارید

