Nader and Simin

I know that you would not agree with me. I even know that some of you feel proud of «the separation» winning the Golden Globe prize. But «the separation» had nothing to do with «separation». It was just a story, which could have happened in any oother context and any other country and in any other circumstances. The story shows how Iranian people are lying all the time, and how an Iranian mother would even let her daughter behind to go to another country!

It is a shame that this movie should win the Golden Globe prize…

only political reasons behind.. I would not even wonder if it wins the Oscar itself.

Have more to say about it.. Will talk about it later..

 

این نوشته در درباره آدم های دیگر ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

7 پاسخ برای Nader and Simin

  1. drprincess :گفت

    نابود کردی که فیلمو 🙂

  2. علیرضا :گفت

    با آدم های مجازی که آشنا میشم، یه قصه از زندگی شون توی ذهن خودم می سازم. قصه ها همون چیزایی هست که ازشون می دونم و البته با شاخ و برگ خیلی زیاد. و اونها توی اون قصه زندگی می کنند. میرن. میان. نظر میدن.زنگی می کنند. با آدم های قصه های دیگه ملاقات می کنند و … معمولا هم قصه هام خیلی بی ربط و پرت نیستند. (اینو وقتی اون آدم های مجازی رو بیشتر میشناسم متوجه میشم)
    تو هم برا خودت یه قصه داری.
    بر اساس اون قصه ای که داری، بهت حق میدم که این فیلم رو دوس نداشته باشی. یا نمی دونم ازش خوشت نیومده باشه. دلیلش رو هم خودت گفتی! ولی من میخوام اینو بگم که این فیلم هر چی که بود، خوب یا بد، مفید یا غیر مفید، ولی یک کار رو کرد. یک کمی از غبار روی چهره خاکمال و خونین ایران و ایرانی توی دنیا پاک کرد. همین.

  3. خب من از وقتی که مادر گرامی شما می آمدند، دیگه اینجا نبوده ام. برگشتم و از اون بالای بالا 15 تا کامنت برات نوشتم که بیشترش شاید حرصتو در بیاره. چون حالم خوش نیست و سختگیر شده ام
    در مورد فیلم بی انصافی کردی. بنظر من خیلی. یک پست توی وبلاگ من هست، بنام بازهم جدایی. مال من نیست. هنوز توی صفحۀ اوله. اگه نبود وقتی اومدی، فقط یک صفحه برو عقب. بخون ببین نظرت چیه. لینکشو نمیذارم چون سه سطر میشه.
    let her daughter behind نا درسته. leave her daughter درستشه
    I would not even wonder نا مانوسه و به اینجا نمی خوره. would not be surprised چیزیه که شما میخوای بگی
    دیگه ایراد نمی گیرم مگر اینکه خودت بگی اشکالی نداره و بدت نمیاد. قصدم خودنمایی نیست. اینکه شما دست کم سه زبان بلدی قابل تحسینه خانم دکتر

    • goldeneverstand :گفت

      خب می دونی که از انگلیسی نوشتن قصدم این نیست که بگم بلدم.. ولی چون اینجا با ایرانی ها ارتباط ندارم گاهی حس می کنم انگلیسی حرفم رو بهتر و بی پرده می زنم… اما ممنونم که ایراد ها رو می گیری هرچند مطلب مهم تر از ایراد های گرامریه… اما بازم اگه دیدی بگو.
      من اون مطلب شما رو همون موقع خوندم.. ولی این فیلم من رو ناراحت کرد. چون مامان خودم رو دیدم که 20 سال زندگیش رو به پای من گذاشت و سیمین رو دیدم که به شوهرش می گفت بابات رو ول کن و خودش هم می خواست بچه رو ول کنه و بره خارج.
      من کاملا می فهمم که شما و خیلی خیلی خیلی های دیگه خیلی از این فیلم خوشتون اومده. و من به این احساستون احترام می ذارم. ولی خب فیلم های فوق العاده بهتر از این من در زندگی ام دیده ام مثل بادبادک باز که امیدوارم دیده باشی.. اون فیلم خیلی من رو تکون داد.. اما این فیلم…

  4. من اصلا فکر نکردم برای اینکه بگی بلدی انگلیسی می نویسی. اصلا اصلا
    فکر کردم مثلا برای دوستات تو ایران که آلمانی بلد نیستن، وقتی یه چیزی را با انگلیسی بهتر از فارسی میشه گفت، یا شاید دوست روسی یا چه می دونم….اینکارر را می کنی. خیلی هم خوبه. و بهتر اینکه از ایراد گیری استقبال می کنی، جنبه شو داری. بعضی آدمای هات هد اگه اشتباهشونو بگی، ار کوره در میرن
    احساستو در بارۀ جدایی و موضعی را که بخاطر مادرت گرفتی، درک می کنم. بقول خودت که برام نوشته بودی، دلیل نمیشه که بگم لزوما حرف من درسته، حرف شما نادرست. ولی اگه تعارف نکنیم، در بارۀ یک موضوع مشخص، دو نظر مخالف هر دو نمی تونن درست باشن. یا شبه یا روزه. فیلم یا خوبه یا بده. اگه من بگم خدا هست، و شما بگی نیست، هر دوی ما نمی تونیم درست باشیم
    فیلم بادبادک باز را حتما ندیده ام و باید گیرش بیارم. فارسیه دیگه، نه؟

  5. بازتاب: هرسال سیاسی تر از سال پیش | Goldene Verstand

پاسخی بگذارید

