مدیا

نوشته ای که در پایین خواندید تنها نشان دهنده ی خشم و درماندگی من است.
یکی از دوستانی که اینجا دارم از کشور سوریه می آید. یادم هست زمانی که حرف حمله به سوریه و کشته شدن مردم در سوریه شد مدام نگران او بودم و این که به سر خانواده اش چه آمده. یکبار به طور اتفاقی در رستوران دانشگاه او را دیدم. از میزم بلند شدم و با شتاب یه سمتش دویدم و حال خانواده اش را پرسیدم. اطمینان داد که خانواده اش مدت ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده اند و بقیه ی افراد فامیل هم در شهری دور از شهر محل درگیری هستند. خیالم راحت شد.
مسلما من اولین کسی نبودم که از او می پرسید در سوریه چه اتفاقی دارد می افتد. من نفر هزارم بودم. یعنی وقتی کسی می پرسد تنها این معنی را دارد که نگران است و توجه می کند و می خواهد مطمئن شود اطلاعاتی که از مدیا (رادیو تلویزیون روزنامه و … ) دریافت می کند کجایش صحت دارد و کجایش ساخته و پرداخته ی ذهن رهبران مدیا است.

دیشب اریک می گفت اینکه مردم از تو می پرسند چه اتفاقی می افتد آنجا امید بخش است.  امید بخش است چون نشان می دهد مردم فکر می کند. آنها می خواهند مطمئن شوند که اخبار مدیا چقدر دروغ است. مردم به مدیا اطمینان ندارند. این خوب است که می پرسند. چون مدیا می خواهد مردم را از ایران بترساند و وقتی مردم توجیه می شوند که ایران هم کشوری است مثل بقیه خب این ترس می ریزد.

این نوشته در ایران, درباره ی کشورهای دیگر ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای مدیا

  1. کاملا درکت میکنم
    حس بدیه
    شاید نگرانند ولی آدم رو به هم میریزه
    کاش مملکتمون اینطوری نبود و جوونها مجبور نمیشدن برن ی کشو ر دیگه
    ممنون که اومدی
    منم دیروز تو فکرت بودم که فیلتر شکن ران کنم و بخونمت و وقتی نظرتو خوندم اینقدر برام جالب بود

پاسخی بگذارید

