وقتی تحملم به نهایت رسید

هرجا که باشم باشم

در لهستان در وین در مسکو در فرودگاه در آلمان در دانشگاه در مهمانی

در رستوران  در سونا در استخر در خیابان

هر جا که باشم باشم.

ایرانی هستم.

هرجا که باشم باشم.

مدام از من می پرسند:

چرا مردم تو ایران سگ ندارن.

چرا مردم حجاب دارن.

چرا من گریه نمی کنم مدام که وضع این جوریه.

چرا من لبخند می زنم وقتی حرف می زنم.

چرا من دارم نرمال زندگی می کنم وقتی وضع اون جوریه!

چرا اسرائیل و فلسطین جنگ دارن.

مدام از من می پرسند:

نطر مردم ایران در مورد فلان و بیسار چیه.

زن ها تو ایران می تونن درس بخونن؟

چرا من حجاب ندارم.

من چطوری تونستم بیام خارج؟

مردم می تونن از کشور خارج شن؟

من چه جوری ویزا گرفتم؟!!!

من چجوری تونستم پذیرش بگیرم؟

آیا متداوله که جوون ها برا تحصیل از کشور خارج شن؟!

آیا من می خوام تو مملکت تخمی شون بمونم؟

پس بالاخره من کی برمی گردم به مملکتم؟

هر جا که باشم باشم.

من فقط ایرانی هستم.

انسان نیستم در چشم آنها.

من فقط کسی هستم که از جایی می آید که آن ها عاشق کوباندن و تخریب کردن خودش و مردمانش هستند.

و من:

هر بار که از من می پرسند داد می زنم:

حالم به هم می خورد از سوال هایشان.

و نمی خواهم جواب بدهم.

و آن ها خفه می شوند.

 I shout loudly:

I feel sick of such questions

I don’t want to answer.

این نوشته در ایران ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

5 پاسخ برای وقتی تحملم به نهایت رسید

  1. ایرانی همیشه متعجب است. آنجا از آنها، اینجا از اینها! آنجا از خارجیان، اینجا از هموطنان! ایرانی محکوم به تعجب است.

  2. پیچک :گفت

    تحمل کن اگه حتی تحمل کردنش سخته..
    من تازگی فهمیدم کلا آدم باید با خودش درگیر باشه..با خودش باشه همش..

  3. محمد رضا :گفت

    فرقی ندارد اینجا یا آنجا، چاره ای نیست باید تحمل کنی آنها را.

  4. فرزانه :گفت

    همه چیز از دور زیبا نیست.گاهی نزدیک که میشی تازه چهره ترسناکش رو میبینی.اونا هم زیاد با معیارهائی که میگن دارن مطابقت ندارن

پاسخی بگذارید

