مرد

دیشب با مردی هم صحبت بودم که زنش را گذاشته ایران امده اینجا به بهانه ی دکترا.
انگار که نوارم هنگ کرده باشد از دیشب مغزم متوقف شده است. حرف هایش سرشار بود از تعریف کردن از خوبی های خودش و این که چقدر نابغه است و این که چقدر زنش ابله است و مدام گیر می دهد که باید برگردی ایران.
گفت زنش دکترا دارد و حالا پشیمان است که چرا گذاشته زنش دکترا بخواند! گفت که زنش خیلی قبل تر از اینکه او برای دکترا پذیرش بگیرد توانسته پست هیئت علمی را بگیرد و حالا عصبانی بود چون معتقد بود زنش نمی بایست هیئت علمی می شده! معتقد بود زنش باید این فرصت طلایی را از دست می داده و صبر می کرده که او پذیرش بگیرد و باهم بیایند این خراب شده!
گفت که زنش به همه کار دست زده که او را بر گرداند.. گفت که زنش خسته شده… گفت که زنش از نظر روحی به هم ریخته … گفت که زنش می گوید من نمی توانم 3 سال در ایران تنها صبر کنم شاید تو برگردی شاید هم برنگردی…
اینها را می گفت و در عین حال هر از گاه از خودش ستایش می کرد…
گفت و گفت و گفت..
و من مغزم هنگ کرد…
گفت که زنش حق طلاق ندارد… گفت که اگر هم بخواهم طلاقش بدهم خب توافق می کنیم بر سر مهریه! به هر حال ما تحصیلکرده ایم و مثل تحصیل کرده ها طلاق می گیریم!
گفت و حالم را از هرچه مرد به هم زد…
گفت و حس کردم آدم های دور و برم را کثافتی برداشته که با هیچ آب زمزمی این کثافت پاک نمی شود…
گفت و باعث شد تصمیم بگیرم باز بروم توی غار تنهایی ام… باز دور شوم و نشنوم و نبینم و ندانم…

این نوشته در درباره آدم های دیگر ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای مرد

  1. بابک :گفت

    من نمی فهمم. مگه مجبور بودی بشینی حرفاشو گوش کنی؟ خب بلند میشدی میرفتی تا مغزت هنگ نکنه. یا بهش می گفتی کمتر ..سی شعر بگو. به اعصاب ما یه رحمی بکن جان مادرت!

  2. پیچک :گفت

    من بودم حتما یک شری راه می انداختم. یک چیزی بهش می گفتم. اصلا محکم با کیفم می زدم تو سرش از طرف زنش و از اونجا می رفتم.

  3. محمد رضا :گفت

    اینکه مرد نبود، شاید انسان هم نبوده!

  4. بعضی وقتا آدم به جای دیگران خجالت میکشه

پاسخی بگذارید

