به تو چه

از روسیه که رسیدیم تو فرودگاه مونیخ چمدون ها رو گرفتیم و من تو مترو منتظر بودم که با قطار برم خونه. یه زن و شوهر توریست اومدن پرسیدن که چه جور می شه به فلان خیابون رفت. گویا هتلشون اونجا بود. براشون توضیح دادم که چه خطی رو باید سوار شن. بعد پرسیدم کجایی هستین؟ گفت آمریکایی. منم گفتم بله من اینجا آمریکایی توریست زیاد می بینم. بعد هم خدا خدا کردم که نپرسه مال کجام!
چرا؟ چون بعد از یکسال دیگه با واکنش چندش آور خارجی ها آشنا شده ام. و تجربه کردنش برام خوشایند نیست.
خلاصه اونم پرسید مال کجایی. منم گفتم ایران. البته می تونستم بگم آمریکای جنوبی یا یونان یا اسپانیا. خیلی ها تو خیابون یهو از من می پرسن مال اونجا هام؟ بعد من می گم نه!
ولی من خب گفتم ایران.
بعد آقاهه با یه حالت نگرانی یه چی پرسید که احتمالا بود
what is happening in Iran?!
ولی من نفهمیدم چی گفت و گفتم دوباره تکرار کنه.
این دفعه گفت
Is every thing OK in Iran?
منم گفتم بله همه چی اوکی هست مامانم اینام براتون سلام می رسونن جاتون خالی زودتر تشریف بیارین یه چایی در خدمتتون باشیم! به خدا اصلا تعارف نمی کنم. اصلا نیاید ناراحت می شم! مامانم غذا گذاشته شب منتظرتونه تو ایران!
مرتیکه!
گفتم بله همه چی اوکی هست!

این نوشته در ایران ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

