ایران من

امشب کنسرت Roxette بود… گروهی که من بچگی ام را با دیدن یکی دو آهنگی که از آن ها روی نوار ویدئویی داشتم سر کردم و هربار که نگاه کردمشان غرق لذت شدم…

یک آهنگشان بود که اول یک اتوبان نشان می داد.. و بعد دوربین از بالای یک قلعه با سمت پایین می رفت.. جمعیت زیادی در داخل حیاط قلعه بودند.. زن می خواند…

Listen to your heart

before

you tell him goodbye

 

حالا آن زن از توی تلویزیون بیرون آمده بود و جلوی چشمان من ایستاده بود.. زنده ی زنده.. واقعی واقعی…

و این آهنگ را می خواند..

هزار بار برایش جیغ زدم I love you…

چرا؟ چون به من شادی داده بود… زمانی که من هیچ چیز دیگری نداشتم… که صدایش که موسیقی اش من را به هیجان آورده بود… چون تنها چیزی بود که ما در شهر ممنوعه داشتیم…

شاید در خواب هم نمی دیدم که یک روز از نزدیک او را ببینم…

از دانشگاه زودتر آمدم خانه.. خانه ام تا محل کنسرت 2-3 دقیقه بیشتر راه نبود… آبی به سر و رو زدم و رفتم کنار در ورودی ایستادم تا در را باز کنند.. هنوز دو ساعت به شروع کنسرت مانده بود… افراد دیگری هم پشت در منتظر بودند… در که باز شد و من توانستم در ردیف اول ایستاده ها، یعنی دقیقا جلوی Scene، یک جا پیدا کنم، احساس می کردم دارم خواب می بینم…

جلوی جلو بودم! مثل توی فیلم ها! مثل شو هایی که می دیدم از تلویزیون خانه مان،مثل شوهای توی نوار های ویدئویی که حکم گنج را داشت بس که نایاب بود و باید به صد نفر رو می انداختی تا گیر بیاوری… مثل همان شو ها که دختر ها ردیف اول بودند.. من هم همان جا بودم..

این هیچ اتفاق فرخنده یا شاهکاری نیست.. تنها به خاطر کشوری است که من از آن می آیم.. که نوار بریان آدامز را رفتیم یک مغازه ای یواشکی خریدیم نکند پلیس دستگیرمان کند… که یک نوار ویدئویی شو سعید داد 1000 بار نگاهش کردیم… که بهترین اتفاق عمرمان پیدا کردن یک نوار آهنگ بود…من از آنجا می آیم..

از مسکو که برگشتیم، دلم برای کشورم سوخت.. آنقدر سوخت که گریه ام گرفت… آنقدر سوخت که فکر کردم چرا همه چیز ممنوع است؟ که چرا باید همه بسوزند؟ که چرا موسیقی نه، عشق نه، آزادی پوشش نه، همه چیز نه…

خیلی دلم سوخت… برای مردمم… برای کشورم… برای آزادی ای که له شد… و اشک هایم به راه افتاد…

این نوشته در ایران ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

