حق

هرگز نفهمیده ام که یک مرد چرا نسبت به بدن همسرش احساس مالکیت می کند. هرگز نفهمیده ام چه چیزی باعث می شود یک مرد این حق را برای خودش قائل شود که جز خودش مرد دیگری حق دیدن این بدن را ندارد.

این نوشته در اشتباهات رایج ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

5 پاسخ برای حق

  1. از کلمۀ مالکیت خوشم نمیاد، ولی
    عجب حرفی میزنی شما ! یعنی مرد باید بذاره بدن «همسرشو»مردای دیگه هم ببینن؟
    خب، اینکه میشه هرج و مرج. بریم جزیرۀ لختی ها؟
    یه چیزی اینجا هست که من نمی فهمم

  2. سهیل :گفت

    فقط دیدن ؟
    لمس کردن اشکالی نداره ؟
    بقیه ی کارها چی ؟
    میشه براش حد و مرزی قائل بشی ؟
    آخرش
    احساس یک زن نسبت به شوهرش چی ؟
    اگه فقط دو تا خنده ی زیادی با یک زن غریبه داشه باشه
    خشتکش رو نمیکشه سرش ؟
    احساس مالکیت نمیکنه ؟

    و اینکه چقدر مسخره ست این کامت دونی شما
    باید شماره شناسنامه ت رو هم بگذاری

    • goldeneverstand :گفت

      سهیل عزیز. حرف نه سر خنده است و نه سر حرف زدن و نه سر احساس. حرف سر این است منظور من این بود یک مرد حقی ندارد در مورد این که زنش چه می پوشد «تا حد مشخصی» نظر بدهد. یک مرد حق ندارد بگوید روسری سر کن یا دامن پا نکن یا الی آخر. بدن هر کس مال خودش است. این که دامن بپوشم به بدن نمایی برنمی گردد که به تصمیم شخصی ام برمی گردد که دامن بپوشم.زن برای اینکه چه بپوشد و چه نپوشد به پلیسی به نام مرد نیاز ندارد. زن همان قدر عاقل است و توانایی تصمیم دارد که یک مرد دارد. اگر مرد من حق دارد به من بگوید روسری سر کن من هم می توانم به او بگویم روسری سر کن. درست است؟ یا اگر به من بگوید استخر نرو چون مرد ها تو را می بینند (من خارج از ایرانم) من هم می توانم بگویم تو هم استخر نرو و دختر ها را نبین. اما آیا او این حق را برای من قائل می شود؟ نه. چون این حرف منطقی نیست. این حرف یعنی ما همدیگر را فقط به عنوان وسایل جنسی می بینیم. نه یک انسان.
      حرف من سر لمس و خیانت و … نیست. حتی نگاه هرزه هم نیست. حرف من آزادی یک زن برای انتخاب پوشش است.

  3. iranlgbta :گفت

    چه بخوایم چه نخوایم ما انسان ها از میمون سان ها هستیم.می بینی که میمون ها و گوریل ها چه حدومرزی برای جفت شون انتخاب می کنند.در بعضی موارد هم که بین نر ها جنگ می شه.بچه های نرهای قبلی اگر کوچک باشند همانجا سلاخی می شند و مادر هم همون ثانیه توسط نر غالب فاک می شه تا ژن های اون رو به نسل بعد انتقال بده نه ژنهای نر قبلی.
    انسان هم چه بخواد چه نخواد همینه.یک حیوانه که لباس پوشیده و حرف زده و کتاب نوشته و فیلم ساخته و یادش رفته که یک حیوونه و ریشه تمام رفتارهاش هم از همین غرایز حیوانی ش می آد
    نر همیشه دوست داره صاحب باشه حد و مرز مشخص کنه حتی اگر شده با ادرار روی درختهای حوزه استحفاظی
    البته خب این ماده تونسته در بعضی کشورها نر ها رو با قوانین کمی سربراه کنه اما غریضه اصلی نرها خواستن فقط برای خود و نه برای دیگری ست

  4. Crow Lady :گفت

    واقعا!خودشون هر غلطی می خوان می کنن.اما به زناشون که میرسه….به قول تو حق پوشیدن دامن یا سر نکردن چادر هم ازشون می گیرن.

پاسخی بگذارید

